רשתות המזון רושמות ירידה נוספת של 8.4% ביוני-אוגוסט

הפתעה בנתוני הלמ"ס שפרסמה היום את פדיון רשתות השיווק השונות | בעוד רשתות השיווק שמרו על יציבות בחודשים יוני-אוגוסט 2021 – רשתות המזון רשמו ירידה של 8.4% שבאה לאחר ירידה של 12.2% במרץ-מאי | מה עובר על רשתות המזון בישראל?

קונים יותר או פחות? לקוחות ביציאה מרכז קניות בו ממוקמים סניפי רשתות שיווק ומזון | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הפדיון (מכירות) של רשתות השיווק[1] בחודשים יוני- אוגוסט 2021 הוכיח יציבות ובחודשים יוני – אוגוסט 2021 (נתוני מגמה בחישוב שנתי;במחירים קבועים) נרשמה שמירה על המצב הקיים בסך כל פדיון רשתות השיווק, לעומת עלייה של 5.7% (במחירים קבועים) בשלושת החודשים מרץ- מאי 2021. כך עולה מנתוני הלמ"ס שפורסמו היום.

עם זאת, ברשתות המזון באותה תקופה (יוני – אוגוסט 2021; נתוני מגמה בחישוב שנתי) נרשמה ירידה של 8.4% (במחירים קבועים) בפדיון של רשתות המזון, לאחר ירידה של 12.2% (במחירים קבועים) בחודשים מרץ – מאי 2021.

בלמ"ס מדגישים כי הנתונים המתפרסמים בהודעה זו הם ראשוניים ומבוססים על מידע מהרשתות המובילות. בהודעה שתפורסם בחודש הבא הנתון יתעדכן עם קבלת המידע מכל הרשתות הנחקרות.

השינויים בפדיון של רשתות השיווק באחוזים

פדיון רשתות השיווקמנוכה עונתיות[2] ינואר – יולי 2021מנוכה עונתיות[3] ינואר – אוגוסט 2021מגמה בחישוב שנתי
מרץ – מאי2021
מגמה בחישוב שנתי
יוני – אוגוסט 2021
סה"כ (לא כולל דלק)6.25.85.70.1
מזה:

מזון

0.40.8-12.28.4-
טקסטיל והלבשה25.9
מוצרים בני קיימה[4]28.1
 שונות[5]8.1
דלק10.1

נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" – מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.

פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.

השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.

הנתונים, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית. נתונים אלה מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף.

  • שלושת אומדני המגמה האחרונים עשויים להשתנות במידה ניכרת.

 

[1] רשת שיווק: מספר חנויות (לפחות 3) של אותה רשת המוכרות מוצרים מכל ענפי המסחר (כולל מזון).

[2] כל תקופה לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת.

[3] כל תקופה לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת.

[4] מוצרים שאפשר להשתמש בהם שימוש חוזר וממושך יותר משנה אחת.

[5] בסעיף זה כלולים: מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.

כתיבת תגובה