תמורת כ-5 מיליון דולר: EV מוטורס רוכשת עשרות מערכות טעינה

עסקה מהותית לג'נסל בתחום הרכב החשמלי: חברת EV MOTORS תרכוש מג'נסל עשרות מערכות תאי דלק לטעינת רכבים תמורת כ-5 מיליון דולר | ג'נסל השלימה בהצלחה את השלב הראשון בהסכם השת"פ עם EV מוטורס שנחתם בחודש נובמבר האחרון 

רמי רשף מנכ"ל ג'נסל ואוהד זליגמן יו"ר EV מוטורס | צילום: מורג ביטן

חברת ג'נסל, המפתחת פתרונות אנרגיה ירוקה מבוססי תאי דלק לייצור חשמל באמצעות מימן ואמוניה, מדווחת היום כי השלימה בהצלחה את השלב הראשון שנקבע בשת"פ עם חברת EV מוטורס, ובהתאם EV מוטורס תרכוש מג'נסל עשרות מערכות תאי דלק תמורת כ-5 מיליון דולר שיוכרו לאורך שנתיים. 

מערכות תאי הדלק שפיתחה ג'נסל הותאמו לצרכים הספציפיים של מערכות טעינת רכבים, והן יוטמעו וישולבו במספר תחנות טעינה אוטונומיות היברידיות, שחלקן אף יהיו מנותקות מרשת החשמל הארצית בישראל.

בחודש נובמבר האחרון דיווחה ג'נסל על חתימת הסכם לשת"פ עם חברת EV MOTORS הישראלית, הפועלת בין היתר, בתחום כלי הרכב החשמליים, להטמעת מערכות ג'נסל במערכות טעינת הרכבים ההיברידיות של EV MOTORS. במסגרת שיתוף הפעולה, החברות יתכננו ויקימו בישראל פרויקטים לטעינת רכבים חשמליים, באמצעות תחנות טעינה אוטונומיות היברידיות, המנותקות מרשת החשמל הארצית, ובמטרה להחליף גנרטורים המופעלים באמצעות דלקים פוסיליים. ל-EV מערכות יחסים והסכמים עם מספר שחקנים משמעותיים בשוק הסיני, ובכוונת הצדדים להרחיב את שיתוף הפעולה ביניהם בתחום עמדות הטעינה משולבות תאי הדלק לשוק משמעותי זה.

רמי רשף, מנכ"ל ומייסד ג'נסל: "השלמת השלב הראשון בשת"פ האסטרטגי שחתמנו עם EV מוטורס, ורכישת עשרות מערכות תאי הדלק של ג'נסל לטעינת רכבים מהווה גושפנקא נוספת לטכנולוגיה של החברה ולערך המוסף במתן פתרונות טעינה אוטונומיים שאינם תלויים ברשת החשמל ובאפס פליטות. שוק עמדות הטעינה העולמי של רכבים חשמליים צפוי לצמוח משמעותית בשנים הקרובות ולהגיע על פי הערכות לכ-207 מיליארד דולר עד לשנת 2030, והתקדמות משמעותית זו ממצבת את ג'נסל בעמדת זינוק בשוק זה".

ג'נסל מעריכה כי השלמת השלב הראשון של הסכם השת"פ יחד עם אספקת 4 מערכות ראשונות לפי ההסכם, מהווים הוכחה ליכולתה של החברה להפיק ולספק פתרונות להטענה של רכבים חשמליים, המנותקות מרשת החשמל הארצית. כמו כן,  התקדמות משמעותית זו עשויה למצב את החברה בנקודת זינוק משמעותית בשוק טעינת הרכבים החשמליים העולמי בהתאם ליעדים ולאסטרטגיה העסקית של החברה.

שוק עמדות טעינת הרכב החשמלי הינו שוק הצפוי להנות מקצבי צמיחה משמעותיים בשנים הקרובות. על פי דו"ח של חברת המחקר והייעוץ Guidehouse Insights שהתפרסם באוקטובר 2021, עד שנת 2030, צפוי שוק טעינת הרכבים החשמליים העולמי לגדול לכ-207 מיליארד דולר. 

ג'נסל הוקמה בשנת 2011 ומציעה פתרונות אנרגיה ירוקה בתחום תאי הדלק. החברה מספקת כיום פתרונות גיבוי חשמל למגוון רחב של אתרים, ובהם מגדלי תקשורת, מפעלי תעשייה, יישומי ביטחון פנים, בתי חולים ותעשיות אוטומטיות, ב-22 מדינות מסביב לעולם. בנוסף, החברה פיתחה פתרון להפקת מימן מאמוניה בתהליך המאפשר לתאי הדלק הייחודיים שפיתחה לספק אנרגיה כמקור עיקרי לחשמל גם באתרים המצויים באזורים כפריים ומרוחקים, וכאלה המצויים מחוץ לרשת החשמל.

כתיבת תגובה