2,500 בנות סמינרים ישולבו מדי שנה בהייטק ומחשוב?

רק כ-3% מהמועסקים בהיי-טק בישראל כיום – חרדים • הצעד הראשון של פורום בכירים חדש שהוקם: רפורמה לימודית בענף מדעי המחשב בסמינרים והכשרת כ-2,500 תלמידות סמינר מדי שנה שישולבו בענף

כיתת לימוד מחשבים לנשים | צילום: מכללת גן יבנה

"אנו מאמינים שנוכל להגיע להכשרת כ-2,500 בחורות סמינר מדי שנה בתחום מדעי המחשב ושילובן בשוק העבודה", את הדברים אמר לא אחר מאשר יצחק פינדרוס, בכובעו הרשמי כמנכ"ל המכון החרדי למחקרי מדיניות.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

זאת, לאור הרצון לשפר ולגוון את ההכשרה המקצועית של הנשים הלומדות בסמינרים במגזר החרדי, ועל רקע מצוקת כוח האדם בענף ההיי-טק בישראל, ולאחר ש'המכון החרדי למחקרי מדיניות' יחד עם חברות היי-טק מהמובילות בישראל מודיעות על הקמת "פורום בכירי ההיי-טק לשילוב חרדים בתעשייה".

הפורום, פרי יוזמת המכון, מורכב מאנשים מובילים מהמגזר החרדי יחד עם למעלה מתריסר יזמים ומנהלים מובילים בתעשיית ההיי-טק. את הפורום מובילים מייקל אייזנברג, שותף-מנהל בקרן הון הסיכון אלף, דב מורן, שהקים את קרן הון הסיכון הישראלית גרוב ונצ'רס ופרופ' שלמה קליש, מנכ"ל ומייסד קבוצת ג'רוזלם גלובל ונצ'רס. הפורום הוקם במטרה להוביל תהליך שיאפשר גידול משמעותי בכוח אדם מקצועי ומיומן מהאוכלוסייה החרדית בישראל בתעשיית ההיי-טק הצומחת, לטובת המגזר החרדי ותעשיית ההיי-טק כאחד.

יצחק פינדרוס, מנכ"ל המכון החרדי למחקרי מדיניות

בפגישה הראשונה של הפורום, שהתקיימה לאחרונה, הוחלט כי הצעד הראשון שיש לנקוט הוא רפורמה בתכנית הלימודים במסלולי מדעי המחשב של הסמינרים החרדיים. במהלך החודשים הקרובים יעבוד צוות היי-טק במכון על מנת למפות ולהגדיר את הצרכים והמטרות של הרפורמה.

כזכור, רק לפני כשבוע דנה ועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת בשכרן של הנשים החרדיות המועסקות בתעשיית ההיי טק. בדיון הציגה ניצה (קלינר) קסיר, המשנה ליו"ר המכון החרדי לחקר מדיניות, ממצאים שהראו על שינוי מגמה: כ-800-700 נשים חרדיות לומדות מדי שנה בהכשרה מקצועית של תכנות, ובנוסף כמה מאות לומדות בסמינרים. קסיר הציגה ממצאים, לפיהם מתוך כ-320,000 מועסקים כיום בתחום היי-טק בישראל, כ-3% מהמועסקים הם חרדים (כ-9,100 סך הכל, מהן כ-5,200 נשים). 44% מהנשים החרדיות בהיי-טק משתכרות 10,000 ₪ ומעלה, וכ-25% מהן זוכות לשכר שנע בין 8,000 ל-10,000 ₪.

יצחק פינדרוס, מנכ"ל "המכון החרדי למחקרי מדיניות", ציין כי "כ-90% מהנשים החרדיות ממשיכות בחינוך העל-יסודי לאחר התיכון, כאשר רובן עושות זאת בסמינרים ולא באקדמיה… …יש פה פוטנציאל אדיר ובלתי-ממומש, והזדמנות טובה לשני הצדדים; שדרוג רמת המיומנות של נשים מהמגזר החרדי בתעשיית ההיי-טק יאפשר להן להשתלב בכלכלה הישראלית ולהתפרנס בכבוד בחברות טכנולוגיות עלית, וענף ההיי-טק ייהנה מעובדות מיומנות, מקצועיות ומוכשרות".

2 תגובות ל: "2,500 בנות סמינרים ישולבו מדי שנה בהייטק ומחשוב?"

  1. נשים חרדיות בהייטק – זה חורבן הבית היהודי.

  2. אבל אף מעסיק לא רוצה להעסיק את החרדיות
    גם ככה יש חצי מהבנות שלא הסתדרו בעבודה,
    מעסיקים חילונים ודתיים מעדיפים גברים, ואם כבר נשים – אז חילוניות שלא יולדות כל שנה שנתיים ונשארות עד מאוחר, מתחתנות מאוחר וכו
    זה פשוט לא עובד בשטח להציף את השוק בעוד ועוד בנות

כתיבת תגובה