אומן תשפ"ב: השגריר האוקראיני הביע תמיכה בעליית החסידים

ההיערכות לראש השנה באומן תשפ"ב: ח"כ אזולאי פנה דווקא למנסור עבאס מעל דוכן הכנסת וביקש את עזרתו בגיבוש מתווה לקיום הטיסות לאומן בערב ר"ה, כשהוא מבקשו: "הילחם למען הציבור החרדי; דין אומן כדין יוון" • שגריר אוקראינה בישראל נועד עם ח"כ משה ארבל בלשכתו בכנסת • "אוקראינה רואה חשיבות רבה מאוד בעליית חסידים רבים לתפילה בציון באומן", אמר השגריר ד"ר יבגני קורניצ׳וק

ח"כ משה ארבל עם שגריר אוקראינה בישראל, ד״ר יבגני קורניצ׳וק | באדיבות המצלם

לאחר שפנה במכתבים הישר אל נשיא אוקראינה באשר לעליית חסידים רבים לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן לקראת ראש השנה תשפ"ב, נועד ח״כ משה ארבל (ש"ס) הבוקר (ד) עם שגריר אוקראינה בישראל ד״ר יבגני קורניצ׳וק, בשלכת ח"כ ארבל בכנסת.

בפגישה עלו נושאים רבים לחיזוק היחסים בין המדינות לרבות המחויבות של אוקראינה לשמירה על בתי העלמין היהודיים ועל אתרי המורשת.

כמו כן הביע חה״כ ארבל דאגה רבה ממדיניות הממשלה הנוכחית והתנהלותה ביחס לרבבות יהודים מאמינים תוך התעלמות מהזכות לחופש הדת ומהמחויבות ההיסטורית בין שתי המדינות.

השגריר ד״ר קורניצ׳וק ציין כי אוקראינה רואה חשיבות רבה מאוד להמשך חיזוק היחסים הבילטרליים בין המדינות ובפרט עליית חסידים רבים לתפילה בציון באומן שמשפיע רבות אף על התיירות, הכלכלה וההיסטוריה בין המדינות. ואף הרעיף שבחים על שר הפנים הקודם הרב אריה דרעי שפעל ללא לאות לטובת הנושאים הללו והעמיד את כל גורמי המקצוע מכלל משרדי הממשלה לתכלל את המשימות הרבות.

בפגישה עדכן השגריר כי הוא אמור להיפגש מחר בנושא עם השר לשירותי דת מתן כהנא ולהציג בפניו את האתגרים והמתווה הרצוי מבחינת שלטונות אוקראינה וסוכם כי במקביל ח״כ ארבל יפנה בשאילתה בכתב לשר הבריאות והשר לשירותי דת.

קודם לכן פנה השבוע ח"כ ינון אזולאי – אף הוא מש"ס – מעל דוכן הכנסת ליו"ר רע"ם ח"כ מנסור עבאס. "מצפים ממך להילחם עבורנו על מנת לאפשר את הטיסות לאומן", אמר. אזולאי הוסיף, "כמו שאתם טסתם בחג שלכם אנחנו רוצים לטוס בחג שלנו".

לדברי חה"כ אזולאי, "בחודש האחרון עוברים בנתב"ג כארבעים אלף איש כשהיעדים המועדפים הם טורקיה ויוון. סידרתם לעצמכם עוד שבוע לטוס בחלק מהמדינות האדומות, עכשיו אנחנו צריכים אותך לגבי הטיסות לאומן".

עוד הוסיף, "את איווט ליברמן לא מעניינים אלפי נוסעים מרוסיה שנכנסו לארץ ללא בידוק ומדביקים אנשים. מפריע לו וכואב לו שאנשים רוצים ללכת להתפלל על ציונו של רבי נחמן מברסלב באומן".

את נאומו סיכם אזולאי: "אני פונה אליך מנסור אנחנו צריכים אותך שתעמוד על כך שדין אומן יהיה כדין יוון".

כתיבת תגובה