אושרו עוד 8,600 יחידות דיור ותחנת רכבת חדשה באשקלון

אשקלון הולכת ומפתחת במהירות. שלל התכניות שאושרו בה לאחרונה עשויות להוסיף לעיר קרוב ל-25 אלף יחידות דיור. גם אם בכל אחת מהן תגור משפחה עם ילד אחד, מדובר בתוספת אוכלוסייה עצומה

רחוב חדש באשקלון. צילום: Rostislav Glinsky | שאטרסטוק

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), החליטה אתמול (ד) על אישור כ-8,600 יחידות דיור בשתי תכניות לשכונות מגורים באשקלון. התוכנית שהוצגה על ידי מנהל התכנון לפני כתשעה חודשים אושרה סופית לאחר דיון בהתנגדויות.

מתכננת הוועדה, דקלה פרסיקו, אמרה כי "התכנית שאושרה היום באשקלון נותנות מענה למדיניות הממשלה למתיחת אזורי הביקוש ומאפשרות את המשך פיתוחה של אשקלון כעיר מרכזית במרחב, תוך מתן דגש על בינוי עירוני אינטנסיבי, פיתוח שטחי ציבור איכותיים, עידוד השימוש בתחבורה ציבורית על ידי חיבור השכונות לתחנת רכבת חדשה ועוד.

רפי אלמליח, מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, אמר כי התכנית נותנת ביטוי למאמצי הרשות להגדיל את היצע התכניות למגורים. תכניות המגורים באשקלון כוללות כאמור, אלפי יחידות דיור בתמהיל בינוי מגוון שכולל בנייה בגובה של 7-14 קומות ובצפיפות של 15 יחידות דיור לדונם.

התכניות קודמו והוגשו על ידי רשות מקרקעי ישראל בתיאום עם עיריית אשקלון ותוכננו באמצעות אדריכל אלי ארמון. תכניות אלו מצטרפות ליתר התכניות אשר קודמו באמצעות הותמ"ל במסגרת הסכם הגג בעיר ומוסיפות לה כ-25 אלף דירות נוספות.

תכנית אבן עזרא מצויה בצפון מזרח העיר בין שכונות קיימות ואזור תעסוקה. התכנית כוללת תוספת של כ-4,000 יחידות דיור במגוון טיפוסי מגורים, חלקם עם שימושים מסחריים, כ-32,500 מ"ר של שטחי תעסוקה, שטחים ציבוריים פתוחים, כיכר עירונית ומבני ציבור.

תכנית נוספת ממוקמת בסמיכות לקו הרכבת ממזרח. התכנית כוללת תוספת של 4,600 יחידות דיור, מבני ציבור, כ-124 אלף מ"ר לתעסוקה, כ-101 אלף מ"ר לתעשייה, שטחי מסחר, ושטחים ציבוריים פתוחים. התכנית הזו מסדירה מסילה ותחנת רכבת מתוכננת לצפון אשקלון, ומציעה הרחבה של מתקן טיהור השפכים של העיר, כך שיוכל לתת מענה לגידול הדרמטי הצפוי במספר התושבים.

כתיבת תגובה