איך בעלי טלפון כשר ימלאו את ה'רב קו'?

פנייה לסמוטריץ': "על משרד התחבורה להסביר כיצד בדעתו להנגיש את המערכת ולאפשר לכלל נוסעי התח"צ ליהנות מהתכנית להפחתת עלות הנסיעות בתחבורה הציבורית, כשבמקביל יש להתאים את הליכי הפיתוח באופן שהמערכת תוכל לשרת את כלל ציבור הנוסעים"

היישומונים החדשים שייתרו את כרטיס הרב קו יתאימו לחרדים? חה"כ יעקב אשר פנה לשר התחבורה בדרישה להנגיש את מערכת התשלום המוזל על תח"צ עבור הציבור החרדי הנמנע משימוש ב'טלפונים חכמים'.

כזכור, בשבועות האחרונים פרסם משרד התחבורה מכרז להפעלת יישומון שיביא להוזלת התשלום על תח'צ כשע"פ התכנון החיוב יתבצע בדיעבד בסוף החודש כשהמערכת תבחר עבור הנוסע את החבילה המשתלמת ביותר בעבורו לפי מספר הנסיעות והיעדים של הנוסעים (חופשי חודשי, נסיעות בודדות או חוזי נסיעה אחרים) ובהתאם לכך ייגבה בסוף החודש התשלום הזול ביותר שייבחר.

חה"כ יעקב אשר ששימש בכנסת ה 20 כחבר בשדולה לתח"צ ואף פעל בועדות הכלכלה והפנים לשיפור מערך התח"צ והנגשתו בערים הצפופות, פנה בעקבות פרסום המכרז לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ וציין כי "תוך שאני מברך על הנגשת שירותי התח"צ והורדת גובה ההוצאה הכספית שהנוסעים ידרשו לשלם עבור נסיעותיהם, יש בכך טעם לפגם ופגיעה בציבור גדול בשל העובדה כי ההוזלה מותנית בכך שלנוסע יש טלפון חכם שעליו יותקן היישומון ובכך היא מדירה נוסעים רבים שלא יוכלו ליהנות מתשלום מופחת רק בשל כך שאין ברשותם טלפון חכם כמו אוכלוסיות מוחלשות וקשישים, וכן רבים מהמגזר החרדי הנמנעים משימוש בטלפונים חכמים בהוראת רבותיהם, למרבה האירוניה, ציבורים אלו נשענים ברובם על שירותי התחבורה הציבורית".

 

עוד הדגיש, כי "האפליה בין אזרחים והדרה של חלקים נרחבים מהציבור מהתכנית להפחתת עלות הנסיעות אינה מתקבלת על הדעת ובפרט כשהיא נעשית ע"י רשות ממשלתית, המצופה היה ממשרד התחבורה לתכנן את תנאי המכרז באופן שהמערכת תתאים לכלל הנוסעים"

בסיום דבריו הוסיף, "אבקש ממשרד התחבורה להסביר כיצד בדעתו להנגיש את המערכת ולאפשר לכלל נוסעי התח"צ ליהנות מהתכנית להפחתת עלות הנסיעות בתחבורה הציבורית, כשבמקביל יש להתאים את הליכי הפיתוח באופן שהמערכת תוכל לשרת את כלל ציבור הנוסעים".

17 תגובות ל: "איך בעלי טלפון כשר ימלאו את ה'רב קו'?"

  1. לשר יש דאגות גדולות יותר מאשר לדאוג לציבור

  2. אני חילונית וגם לא בקטע של טלפון חכם… אשמח לתשובה (-:&

  3. אולי כדאי שבעלי הטלפונים הכשרים יתחברו לזמננו?

  4. מסכים שצריך לדאוג גם למי שלא מעוניין להחזיק בסמרטפון, רק לגבי זה יש לומר שזה די בעייתי כי בגדול לשם העולם הולך , בעוד עשור או שניים טענה כמו זו שבכתבה תהיה די דומה לעגלון שיטען כנגד שר התחבורה שהוא לא מעוניין לנסוע ברכב והוא מעדיף את הסוס והעגלה אך מצד שני נסיעה בכביש מפריעה לו ולנוסעים ברכב ולכן הוא דורש פיתרון…

  5. זה לא קשור כשר או לא.
    גם לי יש טלפון רגיל ואני לא חרדי. איך אני יסתדר?!
    לא הבנתי כל כך מהכתוב כאן

  6. גם למי שנמנע מביצוע תשלומים בכרטיס אשראי אפליקציה לא מתאימה.

  7. לפני מעל עשר שנים, עוד לפני שהיו טלפונים חכמים חשבתי על רעיון שיכול אולי לעזור – כרטיס הרב קו יקושר לכרטיס אשראי ויהיו מסופים חכמים בתחנות האוטובוס עצמן (כמו שיש עמדות של מסך מגע) וגם בתוך כל אוטובוס. המסופים יעבדו כמו האפילקציה. אנשים עם יסרקו את הרב קו במסוף של התחנה ושל האוטובוס או לחלופין יעבירו כרטיס אשראי ועיניין הרב קו ייחסך וכשיצאו ממנו יסרקו שוב במסוף היציאה ויסמנו שם שזו הייתה תחנת היעד. ואז כרטיס האשראי או כרטיס הרב קו שמקושר לכרטיס אשראי ידע מה סכום החיוב עבור אותה נסיעה. בנוסף הרעיון שלי כלל גם שהמסוף יהיה כמו אפליקציה של באבל דן ואנשים יכתבו את הכתובות אליהם הם רוצים להגיע ואז המידע יגיע מכל המסופים השונים ברחבי הארץ וידע לשלוח אוטובוס מתאים, כך שלאחר הזנת הכתובת המבוקשת יכתוב לאדם מה מספר האוטובוס שעליו לעלות עליו. אני מזכירה שזה רעיון שחשבתי עליו לפני כמה שנים לפני שהיו טלפונים חכמים ובעצם גם לפני הרב קו. אז בטח מישהו חרדי יוכל לקחת את הרעיון ולשדרג אותו כך שיתרים למשרד התחבורה.

  8. האפליקציה צריכה לבוא במקביל לכרטיס פיזי.
    שום דבר אחר לא יהיה מקובל על אנשים מסויימים.
    לגבי ההנחה – אני לא רואה סיבה לצאת מגדר הרגיל לתמוך באנשים שמסרבים לקבל טכנולוגיה חדשה. שישלמו מחיר רגיל לנסיעה עם ההנחות הסטנדרטיות. אם הם ירצו שמחשב יעקוב אחרי הנסיעות שלהם ויחשב את המחיר הזול ביותר, ייאלצו להירשם לאפליקציה.
    מה שכן, צריכה להיות גרסה פשוטה לטלפונים פשוטים, ואין סיבה שלא תהיה גרסה כשרה לאפליקציית נסיעות.

  9. האנשים שמשתמשים בתחבורה ציבורית בתדירות הכי גבוהה, רובם לא משתמשים בכרטיס אשראי או בטלפון חכם. החל מקשישים וילדים, ועד חרדים. הפתרונות צריכים להתאים למשתמשים.

  10. ואם יש לי מזומן?

  11. הפתרון פשוט, כרטיס רב קו מקושר לפרופיל משלם בסוף החודש בהתאם. אין צורך בשום אפליקציה בצד הנוסע המשלם.

  12. יש כרטיס קארפול זה כרטיס שעובד על הזיה של השר כי יש
    תחבורה ציבורית ראויה והנהגים יעמדו בפקקים ויסבלו
    כבישפול "כרטיס הטעינה בשבילך " עלאק אך יטעינו כרטיס
    פחחח

  13. צריך לנתחשב בכל הנוסעים בתחבורה הציבורית שרובם קשישים דתיים סטודנטים גם ככה קשה למה להקשות יותר עם סמרטפונים על האוכלוסייה צריל בני אדם ולא אפליקציות ויחס אנושי להסביר מה גם שאין לנוסעים מכשירים מתקדמים מטעמים אלו ואחרים אז המינימום לכבד!!!

  14. ואם נגמרה לי הסוללה?

  15. אוטובוס זה בעיה לא מספיק מסובך מסבכים אותנו עוד יותר מה נהייה מנסים להיות יותר חכמים מהאפיפיור
    מה זה נותן לנו רק בלגן וגם לקשיש וגם לדתי וגם למי שלא מבין עד כאן!

  16. זה מה יש, תתקדמו ל120. לא רוצים טלפון, תישארו בבית

  17. מאות אם לא אלפי נקודות הטענה בכספומטים, קיוסקים,סופרפארם ועוד.אז דיי להתבכיין על.כל שטות.

כתיבת תגובה