אמזון: בזוס לא עוזב; יכהן כיו"ר פעיל

אנדי ג'סי, לשעבר העוזר הטכני שהיה בין אלו שדחפו את 'אמזון' משוק הספרים אל ענף הקמעונאות ומשם התמקד בטכנולוגיית הענן – ייכנס לנעליו של מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס בן ה-57 שהודיע כי יפרוש מהמנכ"לות בקיץ הקרוב • פנינו לאן: מה התכניות של בזוס ומה האג'נדה של ג'סי?

ג'ף בזוס | צילום: מועצת העיר סיאטל, ויקיפדיה

תזכרו את השם הזה, אנדי ג'סי. זה האיש שעתיד לככב בהחלטות המשמעותיות הבאות של 'אמזון' שכבר מזמן אינה רק רשת קמעונאית דיגיטלית ענקית שהקים ג'ף בזוס ביולי 1994 וצמחה למימדים בלתי נתפסים, אלא גם אחת מהחברות הגדולות בעולם שסחירות בבורסה.

אנדי ג'סי ייכנס לנעליו של מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס שהודיע אתמול במפתיע כי אחרי כמעט 27 שנה – יפרוש מתפקידו עד סוף השנה. בזוס, בן 57, הוא כיום האיש השני העשיר בעולם. הונו מוערך ב-188 מיליארד דולר.

הפרישה בפועל תתרחש ברבעון השלישי של 2021 ולנעליו ייכנס כאמור אנדי ג'סי, מנכ"ל חטיבת שירותי הענן המצליחה של החברה, AWS. רק אתמול דווח כי החברה עקפה את התחזיות לרווחים ולהכנסות לרבעון הרביעי של 2020.

את אמזון הקים בזוס לפני כ-27 שנים ופרישתו המפתיעה, נרשמת כשברקע הוא זוכה לביקורת על אופן העבודה באמזון, שתועדה בסרט חדש – אם כי, אין כל היקש ברור לכך שהפרישה נולדה בעקבות פרסום הסרט. בזוס צפוי לעסוק הלאה בתחומי החברה, כיו"ר פעיל וכמקבל ההחלטות הגדולות – בצמתים של "דלת חד צדדית" (דהיינו, החלטות בלתי הפיכות). זאת, לצד אהבתו הגדולה לטילים, לטיסות חלל מוזלות (באמצעות חברת בלו אוריג'ן) ולעיתונות (הוא בעלים של ה'וושינגון פוסט'). כמו כן יסייע בזוס, באמצעות קרן שהקים, למדעני הגנת הסביבה – תחום הקרוב לליבו – ויתמוך בחסרי בית.

אנדי ג'סי, בן 53, הצטרף לחברה בשנת 1997 והיה בהמשך לעוזר טכני של ג'ף בזוס. לאחר מכן מונה למנכ"ל היחידה העסקית של אמזון – AWS. הוא דוגל ב"המצאה של עצמך מחדש כל הזמן", ובהבנה של "מה עובד ומה לא עובד", כפי שאמר לעובדיו בנובמבר 2020.

אנדי ג'סי | צילום: AWS

ג'סי גם מאוד אוהב להתמקד בעתיד – כפי שעשה כשהיה בין אלו שדחפו את בזוס להפוך את 'אמזון' מרשת למכירת ספרים לרשת קמעונאית עולמית ומשם התמקד בפיתוח שירותי טכנולוגיית הענן של החברה, שצמחו בעת הקורונה.

שמוליק קרפף, אנליסט ניירות ערך זרים בבנק לאומי, התייחס להודעה של ג'ף בזוס כי יפרוש מניהול אמזון: "לא מדובר בחדשה מרעישה כפי שמנסים לצייר אותה. הנושא תוקשר בעבר וסומנו כבר יורשים. הנקודה המעניינת ביותר היא שהמנכ"ל החדש מגיע למעשה מתחום מחשוב הענן (AWS) ולא מתחום הריטייל (קמעונאות). שימו לב כמה זה דומה למהלך במיקרוסופט, במסגרתו ביל גייטס העביר את המושכות לא לראש חטיבת הווינדווס אלא דווקא לראש חטיבת  AZURE, חטיבת הענן של החברה".

כתיבת תגובה