אשטרום גייסה כ-490 מיליון ש' בהנפקה מוסדית של אג"ח

קבוצת אשטרום גייסה בהצלחה כ-490 מיליון שקל בשלב המוסדי של הנפקת אג"ח | ההנפקה זכתה לביקושים בסך כ-600 מיליון שקל בשלב המוסדי של הרחבת סדרה ד', כמעט פי 3 מהיקף הגיוס המתוכנן | התשואה שנקבעה במכרז הינה 2.92% צמודת מדד

גיל גירון מנכ"ל אשטרום ורמי נוסבאום יו"ר הקבוצה | צילום: ישראל הדרי

קבוצת אשטרום השלימה בהצלחה את השלב המוסדי בהנפקת האג"ח בדרך של הרחבת סדרה ד' של איגרות החוב שלה. במסגרת השלב המוסדי של ההנפקה, זכתה החברה לביקושים בהיקף כולל של כ-600 מיליון שקל, כמעט פי 3 מהסכום המקורי שביקשה החברה לגייס, ובעקבות זאת הגדילה החברה את היקף הגיוס לכ-490 מיליון שקל. השלב הציבורי של ההנפקה צפוי להתקיים בימים הקרובים.

בהמשך לביקושי היתר הגבוהים שנרשמו בהנפקה, נקבע המחיר ליחידה (100 ע.נ אגרות חוב) נקבע על 91.7 שקל, לעומת מחיר המינימום במכרז שעמד על 90.2 שקל. מח"מ הסדרה הוא 5.46 שנים. התשואה שנקבעה במכרז הינה 2.92% צמודת מדד. יצויין, כי הגדלת סכום הגיוס כפופה לאישור חברת הדירוג. 

סדרת האג"ח ד' הינה צמודה למדד, מדורגת A ע"י מעלות ומועד פירעונה הסופי הוא 2029. את ההנפקה הובילה חברת רוסאריו חיתום, ולצידה חברות החיתום לידר הנפקות, איפקס הנפקות, מנורה חיתום, ברק קפיטל חיתום, לאומי פרטנרס חתמים ויוניקורן חיתום.   

רמי נוסבאום, יו"ר דירקטוריון קבוצת אשטרום: "אנו מודים לציבור המשקיעים על ההיענות הגבוהה בהנפקה, ורואים בכך הבעת אמון גדולה בפעילות החברה, במיוחד על רקע תקופה כה מאתגרת בשווקים. תמורת ההנפקה תגדיל את גמישותה הפיננסית של החברה ותתמוך בהמשך פיתוח והרחבת הפעילות, וכן תשמש לניצול הזדמנויות השקעה שנוצרות במיוחד בתקופה הנוכחית, ותואמות את אסטרטגיית החברה."

קבוצת אשטרום דיווחה בחודש שעבר על תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון הראשון של שנת 2022. החברה סיימה את הרבעון עם עלייה של -12.7% בהכנסותיה לכ-1.23 מיליארד שקל ועם רווח נקי של כ-140 מיליון שקל. 

קבוצת אשטרום היא מחברות הבנייה והנדל"ן שמניותיה נסחרות במדד ת"א-35. הקבוצה פועלת במספר מגזרי פעילות עיקריים: קבלנות בנייה ותשתית בישראל – פעילות הכוללת, בין היתר, עבודות בנייה של פרויקטים קבלניים בתחום הבניה למגורים ובתחום התשתיות; זכיינות – פעילות הכוללת השתתפות במכרזים וביצוע תכנון, תפעול ומימון של פרויקטים לאומיים גדולים בתחום התשתיות והדיור; יזמות למגורים בישראל, באמצעות חברת הבת אשדר; נדל"ן להשקעה ויזמות, באמצעות חברת הבת אשטרום נכסים, הפועלת בישראל, בגרמניה ובאנגליה, והמחזיקה ומנהלת קניונים ומרכזי מסחר, מבני משרדים ותעסוקה, מבני תעשייה ועוד; תעשיות – פעילות הכוללת בעיקר ייצור, שיווק ומכירה של חומרי גלם לענף הבנייה, וכן יבוא ושיווק של מוצרי גמר לענף הבנייה; קבלנות בנייה ותשתיות בחו"ל, לצד יזמות נדל"ן למגורים בארה"ב ובאירופה  – פעילות המתבצעת על ידי אשטרום אינטרנשיונל; אנרגיה מתחדשת – פעילות הכוללת השקעות בפרויקטים בתחומים אנרגיה המבוססת על שימוש ברוח, סולארי, אגירה ועוד, בארץ ובעולם.

יו"ר קבוצת אשטרום הינו מר רמי נוסבאום. מנכ"ל החברה הינו מר גיל גירון. 

כתיבת תגובה