בישיבת ההנהגה נחשף: כך נמנעה הפחתת שכר במשק

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, על עסקת החבילה במשק: "דחפתי שיהיה הסכם, כי אלו השינויים שאני רוצה לחולל בעולם העבודה. מנענו פגיעה והפחתות שכר, והיו כאלה שרצו להפחית שכר" | "מספיק עם שביתות, הבערת צמיגים ועלייה על בריקדות. אנחנו מתקדמים קדימה והולכים לכיוון רפורמות. פותחים שערים", אמר

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד בישיבת ההנהגה | צילום: דוברות ההסתדרות

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, הציג היום (ג') בפני הנהגת ההסתדרות המורחבת, הכוללת את ראשי האיגודים המקצועיים, ראשי המרחבים בכל הארץ, ראשי הוועדים, ונציגי סיעות הבית – את עסקת החבילה במשק, עליה סוכם בשבוע שעבר עם שר האוצר אביגדור ליברמן, ועם ראשי ארגוני המעסיקים.

"זוהי ישיבת הנהגה היסטורית", אמר יו"ר ההסתדרות בר-דוד, בפתח דבריו. "אני מייצג עובדים 28 שנה, מהוועד בעיריית תל אביב, דרך הסתדרות המעו"ף ועכשיו בראשות ההסתדרות. אין דבר שחשוב לי יותר מהאדם העובד. מהעובדים שמתפרנסים בדוחק, ואנו אלו שמייצגים אותם. זה מה שמניע אותי".

"יכולנו לא לחתום", אמר יו"ר ההסתדרות, "אבל אני דחפתי שיהיה הסכם, כי אלו חלק מהשינויים שאני רוצה לחולל בעולם העבודה בישראל. יש כאן הזדמנות. העסקה הזאת, אחרי 37 שנה, שמה אותנו בדיוק במקום שרציתי להיות בו. אנו מניפים דגלים של שינוי – בגאווה. בהסכם הזה מנענו פגיעה והפחתות שכר, והיו כאלה שרצו להפחית שכר".

"אנו מביאים היום לעובדים שכר מינימום של 6,000 שקל בחודש. אפשר לזלזל בזה, אבל בסוף התקופה, העובד במפעל מבין את ההישג. 6,000 שקל בלי אף שביתה".

"אנחנו הגורם המרכזי, האחראי כמגדלור, על העובדים. בתקופת הקורונה עובדים קיבלו שכר, כתוצאה מהיכולות של ההסתדרות לייצר הסכמים, לייצב את המשק ולהביא להישגים. כל הזמן שאלו על האלונקה ועל המגזר הציבורי, והנה אנחנו הובלנו את המשק לחוף מבטחים", אמר יו"ר ההסתדרות.

"אנחנו שותפים בכל, גם בתקציב שמייצב את המדינה. הדבר המרכזי שדחינו במסגרת עסקת החבילה, הוא את הסכם המסגרת, בשנה. ב-2023 יהיה הסכם מסגרת, ועד אז הוותק ממשיך והדרגות ממשיכות. מי שעיניו בראשו מבין שההסכם הזה טוב לנו, ומבין איך נמנענו משורה של גזרות שיכלו ליפול על ראשינו. עסקת החבילה הביאה יציבות במשק, והביאה תקציב ראשון אחרי הקורונה".

יו"ר ההסתדרות התייחס לסעיף העבודה מהבית: "בעבר זה היה חלום באספמיה, אבל בתקופת הקורונה למדנו שזה אפשרי. היום יש הסכם קיבוצי בינינו לבין המדינה, המאפשר לעבוד מהבית יום אחד בשבוע. אני גאה בזה". לגבי הגמישות בשעות הנוספות, אמר: "יש יותר גמישות בניצול השעות הנוספות, בעיקר במגזר הפרטי. גמישות לעובד ולמעביד. עשינו מהלך שמקובל בכל מדינות ה-OECD, כולל הגנות על 90 אחוז מהעובדים במגזר הציבורי. נבחן את זה שוב בעתיד, יהיו ועדות מעקב, ואם התהליך יהיה חיובי – נמשיך. אנו מתקדמים עם השינויים בשוק העבודה".

לגבי התקציב שנועד לסייע לעובדים מוחלשים, אמר: "אם העובדים במערכת הבריאות סובלים וצריך לטפל בהם, הכסף הזה אמור לתת להם פתרון. יש פה פתרון גם לגננות ולסייעות. אנו עוסקים עם עובדים במקומות העבודה הקשים ביותר, ונותנים להם פתרונות. הצלחנו להביא פתרון לאילנה כהן (יו"ר הסתדרות האחיות והאחים), כולל פיצוי משמעותי לאחיות שפורשות".

יו"ר ההסתדרות בר-דוד, סיכם את הישיבה, ואמר: "כשאתה בא בגישה ממלכתית, מבינים אותך. מספיק עם שביתות, הבערת צמיגים ועלייה על בריקדות. אנחנו חכמים יותר, מתקדמים קדימה והולכים לכיוון רפורמות. פותחים שערים. אנחנו נעים קדימה בלבד, ונביא כבוד וגאווה לעובדים".

כתיבת תגובה