בכירי הרופאים בקמפיין מגזרי חדש

משרד הבריאות בקמפיין חדש לעידוד חיסוני בני 12 ומעלה בהשתתפות בכירי רופאי הילדים

חיסון | צילום: Anna Shvets, Pexels

עקב התפרצות תחלואת הקורונה בקרב ילדים ונוער, משרד הבריאות קורא להורים לחסן את הצעירים בני 12 ומעלה, ולהגן עליהם ועל בני משפחתם מפני הדבקה בנגיף המתרחשת באמצעות הווריאנטים החדשים. בקמפיין נרחב שעלה השבוע בתקשורת החרדית, מופנית הקריאה לאמהות לחסן את ילדיהם. "אמא, את כבר יודעת שהחיסון יעיל ובטוח. הוא הגן עלייך ויגן גם על ילדייך".

בקמפיין נוטלים חלק בכירי רופאי הילדים בישראל.

יו"ר איגוד רופאי הילדים פרופ' צחי גרוסמן: "בישראל התחסנו עד כה כ-5.5 מיליון איש שאפשרו את החזרה לשגרה. עקב העלייה בתחלואת קורונה בקרב צעירים, המגפה עלולה להתפרץ שוב. החיסון הוא הדרך להיות מוגנים מפני זנים מסוכנים של קורונה, להימנע מבידוד, ולהפחית את ההדבקה בישראל. החיסון הוא הדרך להגן על בריאות בני הנוער ולשמור על השגרה".

ההערכה ההולכת ומתחזקת היא שקיימת עתה התפשטות נרחבת יותר של תחלואת קורונה בקרב ילדים ובני נוער, בשל הווריאנט ההודי ('דלתא') וכי רק עם חיסון בני הנוער ניתן יהיה לבלום את ההתפרצות. יצויין כי בימים האחרונים אושפזו צעירים עם מחלות רקע, בגיל ההתבגרות בשל הדבקות בקורונה, ובמשרד הבריאות מבקשים מההורים להגן על הצעירים מפני סיבוכי הנגיף.

מטה ההסברה למגזר החרדי של משרד הבריאות: "לאחר שכ-90% אחוזים מקרב הציבור החרדי מעל גיל 30 צייתו לגדולי ישראל, התחסנו ושימשו דוגמא אישית לילדיהם, קל יותר להורים להעביר לבני המשפחה הצעירים את המסר על חשיבות ההתחסנות, שהוכיחה כי היא מאפשרת בס"ד את החזרה לשגרה".  עוד אומרים במטה ההסברה כי: "בציבור החרדי קיים אחוז גבוה של מחלימים בקרב גילאי 12 ומעלה, וההמלצה גם למחלימים להתחסן במנה אחת".

פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואת ילדים: "החיסון נגד נגיף הקורונה הורחב לבני 12-16 לאחר בדיקות מחמירות שבחנו את יעילות החיסון ואת בטיחותו בקבוצת גיל זו. בארה"ב חוסנו עד כה 2.5 מיליון נערים ונערות. החיסון יעיל נגד נגיף קורונה".

במשרד הבריאות שבים ומזכירים כי בכל שאלה הנוגעת לחיסון יש להסתמך אך ורק על מידע מהימן ועל כן יש לפנות לרופא המטפל עליו סומכים ולהיוועץ בו.

כתיבת תגובה