בלוקצ'יין? "רעיון מתמטי טכנולוגי"; קריפטו? "הונאת פונזי"

לראשונה מאז נכנס רה"מ לשעבר, אהוד ברק, לעסקי הקנאביס הוא מתייחס פומבית למהלך ומתנגד לטענות כי מדובר בבועה • בכל הנוגע לביטקוין ולשאר המטבעות הדיגיטליים הוא טוען כי מדובר ב"הונאת פונזי"

אהוד ברק בכנס 'גלובס' הבוקר | צילום: אייל יצהר

רה"מ לשעבר, אהוד ברק, ששמו עלה לא פעם בכותרות החדשות בתקופה האחרונה, השתתף הבוקר באירוע הסטארט-אפים המבטיחים של 'גלובס' ובראיון לנעמה סיקולר התייחס לראשונה לשורה של דיווחים בעניין החברות שבבעלותו.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

במענה לשאלה, האם לתחום הקנאביס, שעסקיו נכנסו אליו לאחרונה, אין סממנים של בועה כמו זה של הקריפטו, השיב ברק כי בעוד הבלוקצ'יין הוא רעיון מתמטי טכנולוגי שחשוב ללמוד אותו – בכל הנוגע לקריפטו מדובר בלא פחות מהונאת פונזי. "הבלוקצ'יין עצמו הוא רעיון מתמטי טכנולוגי, שיטה מעניינת וחשובה, ויהיו לו עוד הרבה מאוד שימושים. המטבעות – ביטקויון ואחרים – זה פונזי", השיב.

ברק הוסיף ואמר, כי הוא "לא מאמין שאפשר יהיה לעשות מטבע בצורה הזאת בדור הנוכחי, ואני לא הייתי משקיע בשום דבר שקשור למטבעות קריפטו. מי שיש לו סבלנות ומבין את העומק של הבלוקצ'יין, יכול למצוא לו הרבה שימושים, מהחזקת אינפורמציה רפואית רגישה וכלה בחוזים".

בהתייחס להשקעותיו בקנאביס, השיב ברק כי "באמת יש הייפ ובאזז עצום סביב הקנאביס, וזה בעיקר סביב מה שקרה עם כמה חברות קנאביות שנרשמו לפני חודשים בודדים בנאסד"ק". לדבריו, "הם לא מוכרים כלום, כולם בהפסדים, וכמות החומר שהם מייצרים היא מגוחכת, אבל זו הזדמנות נדירה שנוצרת כיום".

עוד אמר ברק, כי הוא "לא מדבר על שימוש הפנאי, זה יעבור מסחור בתוך כמה חודשים, אבל זה גל חולף וקצר. הקנאביס הרפואי הוא הרבה יותר רציני, ובישראל יש מוקד ידע חשוב, והחברה הקטנה שאני בראשה (אינטרקיור) חילקה 500 אלף מנות לאלפי מטופלים שלהם זה יקר מפז", כך ברק.

[playbuzz-item wp-pb-id="669837" item="c444c4ff-8bf1-4bd1-99bd-9e1fc6a0835b" info="false" shares="false" comments="false" recommend="undefined"]

בהתייחס לדיווחים חסרי הראיות, לפיהם העבירה לו קרן וקסלר כספים עבור מחקר שביצע עבורה, אמר ברק כי "כל זמן שאתה לא נשכרת על ידי המדינה, אתה אזרח פרטי. אני שירתתי את המדינה 50 שנה מאז גיל 17, וכיום אני אזרח פרטי שעוסק בייעוץ, מחקר, יזמות והרצאות. השאלה הרלוונטית היחידה לגבי אזרח פרטי, היא האם הפעילות העסקית היא חוקית, האם היא מדווחת והאם המס משולם. התשובה לגבי שלושת הסעיפים האלה היא כן".

בנקודה הזאת, הפנה ברק את האש לכיוון הפוליטי והאשים בפרשייה את שלטון הימין. "זה הכל שטויות. זה לא מקרה שמחפשים אותי – קודם נתניהו, שרון אחר כך, ואולמרט", הוסיף, "הם מנסים לעשות סטנדרט לא סימטרי: בימין, עד שלא הורשעת בעבירה פלילית ונגזר עליך בית סוהר – אתה צדיק נרדף. בשמאל, אתה לא צריך בית סוהר, לא צריך משפט, לא חקירה, לא עבירה פלילית ולא משמעתית. מספיק פגם אסתטי שזיהו אצלך, ועושים מזה סיפור".

"הרי בסוף אני אזרח שומר חוק. אם יעבירו חוק מהיר, שיאמר ככה: כל ראשי הממשלה לשעבר חייבים לפרוס בפני הציבור את מהות פעולותיהם כאשר היו אזרחים, מי הגורמים ששילמו להם, מה העבודה שהם ביצעו ובאיזה מובן העבודה מצדיקה את הסכום ששילמו להם. אני אומר לכם, את ביבי אתם תשלחו לכלא ואותי תשאו על כפיים, כי לא תקבלו תשובות על מה היו המניות שקיבל ב-ERM, ומה השירות שנתן לארנון מימרן", לשון דבריו.

כתיבת תגובה