בקרוב בערים החרדיות? השקעה ראשונה בפטנט החשמל לשבת

לראשונה בישראל, השקיעה רשות מקומית בפטנט לשמירת שבת – חשמל מוטמן המופעל בגז

שר האוצר משה כחלון קובע מזוזה בדירה ב'גני איילון' (אחיסמך). אילוסטרציה | צילום: דוברות משרד האוצר

עוד ועוד משפחות חרדיות נכנסות בחודשים האחרונים לאכלס את בתיהן בשכונת 'גני איילון' (אחיסמך לשעבר) בלוד, והצפי הוא לאכלוס של כאלף משפחות חרדיות עד לסוף השנה.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

ל'ביזנעס' נודע, כי על מנת להעניק לתושבים החרדים תחושת שייכות, רתם ראש העיר לוד, יאיר רביבו, את אנשי העירייה לקידום פתרון לבעיית החשמל בשבת ועל מנת להתאימו גם למקפידים שלא להשתמש בחשמל בשבת, שלא על ידי גנרטור.

השבוע הגיע חבר הכנסת יעקב אשר לפגישה בלשכת ראש העיר כדי לעקוב אחר התקדמות הבנייה בשכונה, יחד עם מנכ"ל העירייה אהרן אטיאס ומחזיק תיק החרדים מאיר אסולין. מאוחר יותר יצאו הנוכחים לסיור בשכונה ונכנסו לראות מקרוב כמה בתים שנבנים בה.

במהלך הסיור הציע ראש העיר את עזרת העירייה במציאת פתרון לבעיית החשמל, ואמר כי לאחר התייעצות עם מומחי מקצוע והלכה בתחום, מתוך מטרה לחסוך את רעש הגנרטורים, העשן והזיהום, מתגבשת כוונה להקצאת שטח מיוחד שבו תבנה תשתית מיוחדת, מוטמנת באדמה, שתפעיל את החשמל בשכונה באמצעות גז.

לדברי בני סיתאלכיל, האחראי על הקשר בין העירייה לתושבים החרדים, בלוד קיימת כבר כיום תשתית תורנית גדולה, ובכלל זה קהילה של חב"ד המונה כאלף משפחות, קהילות ספרדיות גדולות המונות גם הן כאלף משפחות, וכן גרעין תורני עם מספר דומה. "אין ספק שלוד חוזרת לגדלותה התורנית מימי התנאים, ואכלוס שכונת 'גני איילון' תהווה תרומה נוספת להפיכתה של העיר למגדלור תורני בשפלה", אמר.

תגובה אחת ל: "בקרוב בערים החרדיות? השקעה ראשונה בפטנט החשמל לשבת"

  1. מה הפטנט פה ? זה מיני תחנת כוח!

כתיבת תגובה