גם לחרדים: מנהלת המעסיקים תשדך בין משרות לעובדים

לראשונה בישראל: מנהלת מעסיקים לאומית תפעל לצמצום האבטלה בישראל • על רקע מגפת הקורונה, נשיאות המגזר העסקי ומשרד העבודה והרווחה משתפים פעולה ומקימים גוף מתכלל ראשון מסוגו אשר ישדך בין מחוסרי עבודה לבין משרות פנויות בחברות בישראל • כחלק מסל המטרות: חיבור בין צרכי המעסיקים ומענה לכל השכבות באוכלוסייה, לפי ראייה רב מגזרית והצרכים של כל השכבות באוכלוסייה

דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי | צילום: יח"צ

בשורה ל-870 אלף מחוסרי העבודה בישראל: לראשונה, תוקם מנהלת מעסיקים משותפת לנשיאות המגזר העסקי ומשרד העבודה והרווחה שתשדך בין צרכי המעסיקים ובין מעסיקים פוטנציאליים לעובדים, באמצעות הכשרות מקצועיות והכוון. המטרה היא להתאים בין הכלים וההכשרות המקצועיות שמציעה זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה לצורכי המעסיקים במשק, כדי להביא לגידול בשיעור המועסקים.

המנהלת החדשה הוקמה ביוזמת זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה ונשיאות המגזר העסקי, המייצגת את החברות הגדולות והמרכזיות במשק. בראש המנהלת תעמוד ועדת היגוי משותפת שתבטיח תאום ושותפות ארוכת טווח בין המעסיקים לממשלה. המנהלת תמפה הכשרות מהירות רלוונטיות מותאמת לתפקידים הפנויים בחברות במטרה להתחיל באופן מיידי בהעסקתם של עובדים בחברות אלו, אפיון של הכשרות מקצועיות נדרשות ופיתוח כלים נוספים להגדלת שיעור המועסקים במשק.

המנהלת תבצע מיפוי נתונים בזמן אמת, כך שבכל רגע נתון ניתן לקבל תמונת מצב באיזה תחום מחפשים עובדים וכמה אנשים מחוסרי עבודה יכולים להשתבץ. כך לדוגמה, נכון לחודש מאי, היו חסרים במשק 3423 מטפלים סיעודיים, 3247 מפתחי תוכנה, 2755 עובדים בענף הבנייה, 2401 עובדי מכירות, 1533 נציגי מכירות טלפוניים, 310 טכנאי מחשבים ועוד.

בטווח הבינוני-ארוך עבודת המנהלת תוביל להעלאת הפריון והצמיחה במשק הישראלי באמצעות מתן מענה מותאם לביקוש לכוח אדם מיומן ומקצועי. המנהלת תפתח תכניות רצף חינוכי והכשרתי, תשלב אוכלוסיות שלא משתתפות בכוח העבודה במשק ותכווין צעירים המשתלבים לראשונה בשוק העבודה, בדגש על צעירים.

יתרון מרכזי של המנהלת הוא בחיבור בין צרכי המעסיקים לממשלה תוך ראייה מתכללת במענה לכל השכבות באוכלוסייה, לפי ראייה רב מגזרית והצרכים של כל השכבות באוכלוסייה – בין השאר חרדים, ערבים, אנשים עם מוגבלות, חיילים משוחררים ותושבי הפריפריה.

המנהלת תופעל על ידי הפורום הכלכלי חברתי מבית נשיאות המגזר העסקי ותנוהל על ידי ועדת היגוי, משותפת למגזר העסקי ולמשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים תוך נשיאה משותפת בעלויות. בראש ועדת ההיגוי יכהנו במשותף הממונה על זרוע העבודה, מר מוטי אלישע ונציג בכיר מהמגזר העסקי.

שר העבודה והרווחה, ח"כ איציק שמולי: "מדובר בפרויקט פורץ דרך אשר ייתן מענה הן למובטלים והן למעסיקים בזמן אחד המשברים הכלכליים החמורים ביותר שידעה המדינה. השותפות ההכרחית בין ההכשרות המקצועיות לבין המעסיקים תהווה מפתח משמעותי ליציאת מדינת ישראל ממשבר האבטלה אליו הידרדרה. זוהי חובתנו להיאבק במשבר באמצעות כל הכלים העומדים לרשותנו, בין היתר דרך העמדה מחדש על הרגליים של כל ההכשרות המקצועיות והפיכתן למודרניות ורלוונטית. איחוד הכוחות עם בין המדינה למעסיקים הוא צעד חשוב בדרך להנעת הכלכלה הישראלית מחדש ואני מודה ליו"ר המגזר העסקי, דובי אמיתי, על שותפות הדרך החשובה בדרך להחזרת המשק למסלולו".

יו"ר המגזר העסקי, דובי אמיתי: "מדובר בבשורה אמיתית ובמהלך פורץ דרך עבור שוק התעסוקה בישראל. בעת הזו, בעיצומו של משבר הקורונה אנו מבינים כי צו השעה הגיע וצריך להפוך המלצות למעשים ועל כן לראשונה נעשה מהלך משותף שבו הולכים יד ביד העסקים והמדינה, במטרה לפתור את האתגר המרכזי של מדינת ישראל. מדובר בהישג חסר תקדים, שלא רק יוביל לצמצום האבטלה, אלא בטווח הארוך אף לצמיחתנו. אני מודה לשר איציק שמולי על ההתגייסות לפרויקט המשמעותי שמובילה נשיאות המגזר העסקי, שתתן מענה לעשרות אלפי משפחות שאיבדו את מקור פרנסתן במיוחד בעת משבר הקורונה".

נשיאות המגזר העסקי הינה ארגון הגג המאגד את 13 הארגונים הכלכליים הגדולים במשק המעסיקים יחד כ-2 מיליון מועסקים ומי שמוביל את האינטרסים המשותפים של המעסיקים מול ההסתדרות, מקבלי ההחלטות בממשלה ובכנסת, משפיעי דעת קהל, מדינות זרות וכן גופים וארגונים מקומיים ובינלאומיים ומי שחתום על ההסכמים הקיבוציים במשק. הנשיאות ייסדה לפני למעלה משנה את הפורום הכלכלי חברתי בשותפות של כ 500 ארגונים עסקיים, חברתיים, פילנתרופיים ואקדמיים לצד הממשלה, במטרה לייצר שיתופי פעולה אסטרטגיים סביב אתגרי ליבה חברתיים-כלכליים מתוך אמונה שחברה חזקה היא הבסיס לכלכלה חזקה.

כתיבת תגובה