גפני: האוצר שוכר כתבים שיכתבו נגדי בהארץ

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני טוען כי הטענות העולות כנגדו בעיתון "דה מרקר" כאילו הוא מעכב את המלחמה של הרשויות במעלימי מס הן תוצאה של אי הסכמה בינו לבין פקידי האוצר שנוקמים בו בדרך הזו

הכתבה בדה מרקר נגד גפני.

"בכל פעם שאני מגיע לוויכוח עם משרד האוצר אני יודע שתהיה למחרת כתבה נגדי ב'הארץ'", כך טוען יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בכתבה שהתפרסמה היום ב'יתד נאמן'.

זעמו של גפני יצא נגד הכתבת הבכירה של דה מרקר מירב ארלוזרוב שפרסמה ביום ד' כתבה תחת הכותרת "כך מסכל יו"ר ועדת הכספים את המלחמה במעלימי המס". בכתבה עצמה יורה ארלוזרוב חצים מכוונים אל גפני, "מדוע מתגנב חשד ללבנו כי חברי הכנסת החרדים — בראש ובראשונה הבכיר והמתוחכם שבהם, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) — עושים מאמץ מכוון להגן על מעלימי מסים?", כותבת ארלוזרוב בסרקזם.

"זה חודשים ארוכים שגפני מסרב להעלות לאישור, במסגרת דיוני ועדת הכספים, את תקנות ה–CRS. ה–Common Reporting Standard היא אמנת דיווחי מס בינלאומית, ש–91 מדינות כבר חתומות עליה, בהן ישראל…. חודשים ארוכים שהתקנות ליישום ה–CRS, שיאפשרו למדינה לחייב את הבנקים בישראל להעביר מידע על לקוחות זרים שלהם למדינות הזרות, מעלות אבק על שולחנו של גפני. הוא כלל אינו מעלה אותן לדיון."

גפני נמנע מלהגיב לארלוזרוב ואת תגובתו הוא פרסם בעיתון הבית  של מלפגתו – יתד נאמן: "אני מרגיש שיש שם כתבת שככל הנראה נשכרת ע"י האוצר כדי לנסות להבאיש אותי ואת כלל הציבור החרדי. יש לי הרבה מחלוקות עם האוצר, אני דואג לאנשים, לציבור. אבל הציבור הרחב אומר את שלו. רק אתמול הייתי באירוע של הבורסה לני"ע שהעברתי עבורם חוקים שהוציאו אותם הרבה יותר טוב ממה שהאוצר רצה שלא לדבר על הפעילות שלי בעניין חברות הארנק והמפעלים בפריפריה שאני וועדת הכספים נתרמים למענם כל העת".

"מקרה דומה היה כאשר עסקנו בהעלאת גיל הפרישה לנשים וגייסנו תמיכה מקיר לקיר בנושא הזה לאחר שהאוצר לא הסכים וניסה למרוח את ההחלטה במשך חודשים ארוכים. מייד למחר היתה כתבה נגדי ב'הארץ' שגפני לא מבין. כנראה שכולם לא מבינים, ורק באוצר וב'הארץ' מבינים הכל".

גפני: האוצר שוכר כתבים שיכתבו נגדי בהארץ

לגופן של טענותיה אל ארלוזרוב מסביר גפני ביתד נאמן כי "הסכמי מס עליהם חתומה ישראל יוצרים קושי עצום לאזרחים זרים שחיים בישראל ואישורם טעון בדיקה מעמיקה. גפני מספר כי "יהודי אמריקאי סיפר לי שמתוך 5 בתי השקעות שהוא ניסה לפתוח בהם חשבון, 3 אמרו שאי אפשר משום שהוא אמריקאי. לדבריו,  ככל שיודעים עליך יותר, כך יש סיכוי גדול יותר שטעויות דיווח שעשית בתום לב וקל לעשות כאלה כשאתה נתון לשתי מערכות מס יהיו לך למכשול. באופן כללי, החוק הזה יוצר מצב בו כל אזרח אמריקאי שחי מחוץ לארה"ב הוא בבחינת פושע מס, כך שכל טעות שאתה עושה עלולה להתקבל ביתר חשדנות לעומת מי שחי בארה"ב".

"במאמר בעיתון הארץ נטען שאני לטובת מעלימי המס ואני לא רוצה ליישם בארץ את ההצלחה של ה- FATCA. מהיכן לוקחים את ההנחה שה- FATCA היא הצלחה אדירה? מי בדק את זה? כנראה שזו הטענה שטוען האוצר. אני לא ראיתי מחקר אחד שהוכיח שהתוכנית הזאת יצרה מהפך במקלטי המס. רק לפני כמה חודשים היה שימוע בקונגרס האמריקאי על כל הבעיות שיצרה התוכנית הזאת. אני רק רואה את הקשיים שיש לאנשים מול התקנות החדשות. ברגע שיש תקלה הכי קטנה הם ישר סוגרים את החשבון מפחד מרשויות המס בארה"ב.

גפני מוסיף כי "כך גם בנושא ה CRS קיימתי דיונים רבים על זה. להגיד שאני מתנגד זה שקר גמור. אנחנו מנסים להעביר את הרפורמה עם פגיעה מינימאלית בחיים של בעלי העסקים והאזרחים במדינה".

כתיבת תגובה