דחייה נוספת: גזירת המעונות לאברכים תידחה לשנה הבאה

לאחר שנדחתה שלש פעמים, הודיע משרד הכלכלה כי הקיצוץ בסבסוד מעונות היום יידחה לינואר | הסיבה: קשיים משפטיים של משרד הכלכלה להיערך לכך | זאת, לאחר שבעתירות לבג"ץ נגד הגזירה, תהו השופטים מדוע לא תידחה הגזירה עד ינואר

בית המשפט העליון | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בשל מה שמשרד הכלכלה הגדיר קשיים משפטיים, תכנית קיצוץ סבסוד תשלומי ההורים האברכים שאינם ממצים את כושר השתכרותם במעונות היום המפוקחים, תידחה שוב בפעם השלישית, והפעם, ככל הנראה עד לינואר 2022.

כזכור, בעקבות עתירות שונות שינתה המדינה את החלטתה מספר פעמים, ואף דחתה פעמיים את הגזירה, כמו גם ההתקפלות להכרה בלומדי הוראה ורבנות כלומדים מקצוע.

 "גם המדינה מבינה היום שההחלטה התקבלה בצורה מהירה ולא מקצועית שפוגעת באופן בלתי מידתי באימהות, בילדים ובבעלויות המעונות, אלא שהדחייה בחודש וחצי נוספים בלבד גם היא אינה מידתית אנו מקוים כי הצו שכבר ניתן יהפך לקבוע וביטול הסבסוד במעונות היום יידחה לשנת הלימודים הבאה", אמרו עורכי הדין שמואל מקלב אוריאל שטרן ויונתן פלדמן, מייצגי העותרים.

כאמור, בעת הדיון האחרון בעתירה ביקשו השופטים להבין מדוע לא תדחה המדינה את העתירה לשנה הלועזית הבאה.

"כצפוי, בג"ץ עצמו הבין שההחלטה התקבלה בצורה חפוזה שפוגעת באופן בלתי מידתי באימהות, בילדים ובבעלות המעונות, ולכן הוא דרש מהמדינה לנמק מדוע לא לדחות את הכנסת הקריטריונים החדשים לתוקף רק לשנת הלימודים הבאה. אנו מקווים כי המדינה תחזור בה מההחלטה הרעה והחפוזה הזו", אמר עו"ד זלמן בלאק שייצג את ארגון 'אמת ליעקב' בעתירה.

כתיבת תגובה