דיווח: מגעים לקראת מיזוג אפשרי בין 'מיצובישי' ל'ניסאן'

לאחר סערת זיוף נתוני הדלק שחתכה את שווי מניותיה של 'מיצובישי' ביותר מ-40%, נרשם הבוקר זינוק דרמטי במניותיה והן נסחרו בבורסת טוקיו בעליות שערים של עד 16% בעקבות המיזוג הצפוי בין היצרניות

המנייה זינקה ב-16%. מיצובישי. צילום: TK Kurikawa, שאטרסטוק

יצרנית הרכב 'מיצובישי' מצאה את עצמה בתקופה האחרונה במרכזה של סערה תקשורתית לאחר שנשיא החברה הודה כי נתוני צריכת הדלק זויפו על ידה. הבוקר מאשרת 'ניסאן' כי היא מנהלת מגעים עם מיצובישי אודות מיזוג אפשרי בין החברות.

בהודעה שפרסמה החברה נכתב כי היא מתכוונת לרכוש 34% ממניות מיצובישי, עליהן תשלם 2.2 מיליארד דולר. כמות המניות האמורה עומדת על יותר מ-500 מיליון מניות ועקב פרסום ההודעה עלה שערה של מניית מיצובישי בבורסת טוקיו ב-16%. נציין כי בשנים האחרונות קיים שיתוף פעולה בין שתי היצרניות היפניות בתחומים רבים.

ההודעה אודות המגעים פורסמה לאחר שמיצובישי הודיעה כי יש לה די הון נזיל על מנת להתמודד עם השלכותיה של פרשת זיוף נתוני הדלק שהסעירה את עולם הרכב באחרונה. ההערכות בשוק הן כי מיצובישי (שמנייתה זינקה הבוקר), תידרש לשלם כמיליארד דולר כפיצויים עבור פרשת זיוף נתוני הדלק. מיצובישי כבר הודיעה כי הפסיקה את ייצורם של כלי הרכב "המזויפים". שניים מכלי הרכב האלה נמכרים תחת המותג ניסאן…

מיזוג בין שתי היצרניות, יעניק לניסאן – היצרנית השנייה בגודלה ביפן – מעמד גדול יותר בענף הרכב שכן כבר היום היא מחזיקה ב-15% ממניותיה של 'רנו', יצרנית הרכב הצרפתית.

כתיבת תגובה