החברות הסלולריות לא סיפקו כיסוי מלא לקליטה בכבישים

ההפרות של חברות הסלולר בנושא קליטה וכיסוי סלולרי: משרד התקשורת שיגר דו"חות פיקוח לחברות הסלולר שלא מספקות כיסוי סלולרי מלא בכבישי ישראל | מערכת הDrive test החדשה שמפעיל המשרד מצאה כי חברות הסלולר לא מספקות כיסוי סלולרי מלא בכבישי 40 ו13

אנטנות סלולריות | אילוסטרציה: שאטרסטוק

לאחר שרכש מערכת פיקוח מתקדמת לבדיקת הכיסוי והקליטה ברחבי הארץ, Drive test, משרד התקשורת החל להפעיל ניידת פיקוח שמבצעת נסיעות מבחן ברחבי הארץ, ובוחנת את כיסוי הקליטה הסלולרית בכל מקום אליו היא מגיעה. בעקבות ממצאי נסיעות המבחן, משרד התקשורת פתח בהליך פיקוח כנגד ההפרות של חברות הסלולר בנושא כיסוי וקליטה סלולרית ברחבי הארץ. 

הליך הפיקוח נערך על ידי אגף הפיקוח והאכיפה במשרד התקשורת באמצעות נסיעת מבחן של ניידת המצוידת במערכת  Drive Test שבחנה את היקף הכיסוי ואיכות הקליטה הסלולרית בכביש 40,  השני באורכו בישראל (302 ק"מ), המחבר בין כפר סבא לצומת קטורה שבערבה, ובכביש 13 שמחבר בין צומת ציחור לבין צומת מנוחה. דוחות הפיקוח שנשלחו היום (ג') לחברות הסלולר מציגים הפרה לכאורה של חובות הכיסוי והקליטה הסלולרית, ולפיהם בחלקים מהכבישים שנבדקו קיים חוסר בכיסוי ושירות סלולרי בטכנולוגיית דור 4 בשיעור החורג לכאורה מהמוגדר ברישיון.

יצוין, כי הדוח של מינהל אכיפה ופיקוח במשרד התקשורת מצא כי כל החברות לא סיפקו כיסוי סלולרי של דור 4 במעל ל- 10% מאורכו הכולל של הכביש ועל כן, הן אינן עומדות באבן הדרך השלישית לחובת הכיסוי הסלולרי, שלפיה על חברות הסלולר לספק כיסוי סלולרי בטכנולוגיית דור 4 בכבישי ישראל ברמה של 90% וזאת כבר החל מאוגוסט 2019. יש לציין עוד כי עד לחודש פברואר 2023 חברות הסלולר כבר יחוייבו לכיסוי סלולרי של 95% מכבישי ישראל בטכנולוגית דור 4.

דוחות הפיקוח, החתומים בידי מנהל תחום פיקוח טכנולוגי מר רוני חורי נשלחו הבוקר לכל החברות על ידי סמנכ״לית פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת איה בן פורת.

 

בסופו של הליך הפיקוח ובמידה ויימצא כי החברות נמצאו בהפרה, יוטלו עליהן קנסות כבדים. משרד התקשורת ימשיך בפעילות הפיקוח והאכיפה על מנת לוודא כי חברות הסלולר מספקות שירות כמתחייב בהוראות החוק.

כל שנותר להמתין הוא להגעת ה'דרייב טסט' לאזורים החרדיים, כמו ביתר עילית ושכונות בית שמש החדשות שידועות בקליטה הסלולרית הגרועה בהן.

כתיבת תגובה