הח"כים אישרו העברות בכ-2.3 מיליארד ש"ח

ועדת הכספים אישרה  העברות תקציביות בסך כ-2.38 מיליארד ₪ | מרבית ההעברות הינן העברות עודפים משנת התקציב 2021 לשימוש בשנת התקציב 2022, ולצדן העברות תקציביות בין משרדי הממשלה השונים בשנת התקציב 2022 | 61 מיליון ₪ הועברו להתמודדות המשטרה עם גל הטרור

אלכס קושניר יו"ר ועדת הכספים | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר, אישרה במהלך ישיבתה שהתקיימה אתמול (ב'), העברות תקציביות בסך כ-2.38 מיליארד ₪.

חלק מההעברות הן מעודפי התקציב שנותרו משנת 2021 ועתה הועברו לשימוש בשנת התקציב 2022.

כ-160 מיליון ₪ עודפי פיתוח משרד החינוך – עבור בינוי כיתות לימוד וגני הילדים.

כ-303 מיליון ₪ עודפי משרד העלייה והקליטה –עבור מנהל ואמרכלות, דיור ציבורי לקשישים עולים זכאים, מרכזי קליטה, קליטת עולים בשוק העבודה, חטיבת רשויות, ארגונים וקהילה, עידוד עלייה.

כ-85.5 מיליון ₪ עודפי הרשות לזכויות ניצולי השואה – העודפים משמשים עבור התקשרויות רב שנתית עם קופות החולים, עם מוקד מיצוי זכויות, תוכניות להתמודדות עם משבר הקורונה, עם קרן לימון שעות סיעוד, ועמותות לטיפולים נפשיים.

כ-1.15 מיליארד ₪ עודפי משרד הכלכלה והתעשייה –עבור הפעלת הרשות לחדשנות, מענקי מחקר ופיתוח, מו"פ בינ"ל, קידום השקעות ועידוד תעסוקה, קידום הייצוא ועידוד עסקים קטנים ובינוניים, פעולות כלליות לקידום התעשייה, שכר ותפעול, מכון התקנים, מנהלה תקינה.

כ-193 מיליון ₪ עודפי משרד התיירות –עבור מנהלה, הכשרת כוח אדם ושירותי תיירות בישראל, תוכניות הסיוע לענף המלונאות נוכח הקורונה (החלטת ממשלה), פעולות שיווק תיירות, תכנון, פיתוח אסטרטגיה ומדיניות.

כ-94 מיליון ₪ עודפי פיתוח התיירות –מיועד לפיתוח כלכלי ותיירותי לרשויות תיירותיות בגליל ובגולן.

כ-36 מיליון ₪ עודפי המשטרה ובתי הסוהר –עבור פיתוח בתי הסוהר, בינוי והרחבה של תחנות משטרה (החלטת ממשלה).

במקביל אישרו הח"כים העברות תקציביות שמקורן בשנת התקציב 2022:

300 מיליון ₪ שינויים פנימיים בתקציב הרשות לזכויות ניצולי שואה – התקצוב מיועד להתאמות התקציב הנדרש לכיסוי הוצאות התגמולים החודשיים, להרחבת הטיפוליים הנפשיים והנגשה לבתים, וכן לטיפול סיעודי נוסף.

העברת כ-61 מיליון ₪ מסעיף הוצאות פיתוח אחרות לתקציב משרד ביטחון פנים – התקצוב מיועד לשיפור המוכנות של משטרת ישראל להתמודדות עם אירועי טרור. כך מיועד התקציב לרכש אמצעים לשוטרים, גיוס והגדלה של מערך המתנדבים, הצטיידות פלוגות המילואים של המשטרה, והארכת שירותם בהתאם לצורך שהועלה ע"י משטרת ישראל.

אוראל אברהמי מאגף התכנון במשטרת ישראל ציין כי התקצוב הינו חלק מתוכנית כוללת של 181 מיליון ₪ שהוקצבה לתוכנית להתמודדות עם גל הטרור, ופירט כי רכש הציוד המבצעי שמתוקצב כאמור בהעברה זו, כולל בעיקר ציוד מיגון – אפודים קרמים וקסדות, לצד גיוס של פלוגות מילואים והארכה של המילואים שלהם. כך ציין נציג המשטרה כי מדובר ב-3 פלוגות מילואים ל-3 שבועות כל פלוגה, כאשר פלוגה כוללת 80 איש.

עוד ציין אברהמי כי יש ניסיון לגייס 500 מתנדבי מתמיד לתקופה של שבוע, וכי כרגע צה"ל מתגבר את הממשלה בהיקף של 1,000 שוטרים, כאשר גם לכך ישנן עלויות. עוד צוין כי בכלל התוכנית חיזוק כוחות מג"ב ב-200 תקנים נוספים. בנוסף צוין כי יש רצון להגדיל את היקף המתנדבים למשטרת ישראל ברחבי הארץ, בכ-6,000 מתנדבים.

ח"כ ינון אזולאי: "אני רוצה לומר תודה למשטרת ישראל, שוטרים נרצחו כאשר ביקשו להגן עלינו, כואב הלב לראות את המשפחות שנותרו מאחור. אתם עושים עבודה טובה ועבודת קודש".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר אמר עם אישור ההעברה: "אני רוצה לברך את חברי הוועדה, אופוזיציה וקואליציה, הפנייה הועלתה לפנים משורת הדין למרות שלא עבר פרק הזמן שנקבע, כאשר נוכח החשיבות, כולם הסכימו לדון בה. אני רוצה לברך את שר הבט"פ, ואת שר האוצר ויתר השרים הנוגעים בדבר, על בניית התוכנית והקצאת כספים מאוד מהירה, אני מודה למשטרה ולשוטרים על מה שאתם עושים, תמשיכו בכך ותשמרו על עצמכם".

כתיבת תגובה