היכונו: הפקקים בדרך לירושלים

ירושלמים? היכונו לביאת הפקקים • החל מיום ראשון – 14.7.2019, יסגרו שדרות שז"ר לתנועת רכבים פרטיים במקטע שבין גשר המיתרים וצומת נורדאו (בסמוך לבנייני האומה) ולמשך 3 שנים • הדבר נעשה לצורך פרויקט שדרוג הכניסה לעיר והפיכתו למרכז עסקי, תיירותי ותחבורתי מתקדם

סימון של האזור שיחסם | צילום: עיריית ירושלים

אם אתם שייכים לציבור של אלו שמתלוננים על בעיות התחבורה והפקקים בכניסה לירושלים, אז יש לנו חדשות לא טובות עבורכם. המצב הנוכחי אולי יישאר כפי שהוא במשך חודש, אך בעוד קצת יותר מחודש, החל מאמצע חודש יולי, הרי שהחסימות צפויות להתרחב, וגם הפקקים שיבואו בעקבותיהם יהיו בלתי נסבלים וידרשו מנת סבלנות נוספת מתושבי ירושלים.

החל מיום ראשון – 14.7.2019, יסגרו שדרות שז"ר לתנועת רכבים פרטיים במקטע שבין גשר המיתרים וצומת נורדאו (בסמוך לבנייני האומה), לטובת תחילת שלב ב' בעבודה על פרויקט הכניסה לעיר, שכולל בתוכו את רובע העסקים החדש של ירושלים. הפרויקט אמור לכלול אלפי מטרים רבועים של מגורים, מסחר ושטחי ציבור, כמו גם את המרכז התחבורתי המשולב הגדול בישראל. בעיריה מדגישים כי לאורך כל אותה תקופה, שדרות שז"ר יישארו פתוחים לתנועת תחבורה ציבורית.

מדובר במגה פרויקט, שאמור להפוך את הכניסה לעיר ירושלים למתקדמת, חדשנית, וכזו שמכבדת את הכניסה לעיר הבירה של מדינת ישראל, לפחות לטעמם של מתכנניה. לפי התכנונים, מגדלי משרדים רבים יבנו לאורך כל איזור הכניסה לעיר, מה שיגדיל את התעסוקה וייצור מקומות עבודה חדשים לטובת תושבי ירושלים. אלא שחלק גדול מאוד מהתקנת התשתיות, בנייתם וסלילתם, אמורים לקחת זמן רב, והם יגרמו כאב ראש לא קטן לתושבי ירושלים ולבאים אליה.

מפת האזור שיחסם | צילום: עיריית ירושלים

בעיריה מסרו בנוסף, כי בימים אלו מסתיימות עבודות הכרייה שמתבצעות כבר כארבע שנים מתחת לכניסה לעיר, זאת לטובת מעבר רכבים פרטיים בתת הקרקע והקמת חניון ובו כ-1,300 מקומות חנייה. למה ארבע שנים? כי העבודות כללו כריית מנהרה תת קרקעית באורך של 250 מטרים ובעומק של 30 מטרים מתחת לפני הקרקע, וזה לא הכל. הפרויקט עצמו אמור להיות מושלם רק בסוף שנת 2022, ובשלב הזה העבודות אמורות לעלות אל מעל לפני הקרקע, על מנת לאפשר פתיחה מלאה ולפתוח את שערי הכניסה ממזרח וממערב. בעיריה אמרו כי ההכנות לשלב ב' החלו כבר לפני מספר שנים, ולשם כך העירייה הרחיבה מספר רחובות ואף הקצתה נתיבים ייעודיים שאמורים להקל על זרימת התחבורה באיזור הכניסה לעיר. מי שייכנס לעיר יופנה לשדרות יצחק רבין, שהורחבו על מנת להכיל את כל כלי הרכב שיעברו שם.

גם אם אין לכם רכב פרטי ואתם מתניידים בתחבורה ציבורית, יהיו מספר שינויים במיקום של תחנות ובמעבר (או אי מעבר) של קווי תחבורה מסויימים. כאשר יקרו השינויים, התושבים ידעו מכך ע"י דיילים שיהיו בתחנות השונות וכן על ידי פרסומים בכלי התקשורת השונים. בעיריה ממליצים להתעדכן במוקד 106. בנוסף לכך, נפתח מספר שיפעל באמצעות הוואטסאפ, ואמור לתת מענה לתושבי ירושלים. מספרו הוא: 054-8848323, תשמרו.

האזור שיחסם | צילום: עיריית ירושלים

בעיריה מבטיחים כי כל העבודות הן רק זמניות, וכי בסופן תהפוך הכניסה לעיר ירושלים למרכז התחבורתי המוביל, המתקדם והגדול בישראל, שבו תהיה תחנת רכבת מהירה עד למרכז הארץ, שני קווי רכבת קלה, אוטובוסים, שבילי אופניים ועוד. לצד זאת, יוקם רובע עסקי מהבולטים בישראל בהשקעת מיליארדי שקלים, אשר יתפרש על פני שטח של כ-300 דונם וצפוי להוסיף עוד כ-60,000 מקומות עבודה חדשים לבירת ישראל. הרובע החדש יכלול מרכזי עסקים, תיירות, מלונאות, פנאי ותרבות לצד שטחי ציבור רחבים, ירוקים וחכמים.

ועכשיו לפרקטיקה: בשלש השנים הקרובות, החל מיום ראשון י"א בתמוז תשע"ט (14 ביולי 2019, למניינם) לא תתאפשר תנועת כלי רכב פרטיים בשדרות שז"ר. לא זו בלבד, אלא שבאותו שבוע תופסק לחלוטין פעילות הרמזורים באיזור, והתנועה תוכוון ע"י שוטרים ופקחים. בעירייה מזהירים מפני עומסי תנועה כבדים, ומבקשים מהציבור שלא להגיע למקום.

החל מיום שישי ט"ז בתמוז (19 ביולי), הרמזורים יופעלו מחדש אך במתכונת אחרת. בעירייה אומרים, כי התחבורה הציבורית תפעל כסדרה, וכי העדכונים על שינויים בקווים ובתחנות יפורסמו ככל שצריך.

בעירייה הציעו את כביש 443 ואת מנהרת הארזים כדרכים חלופיות להגעה או ליציאה מירושלים, מאחר והכניסה הרגילה לעיר והיציאה ממנה עתידות להיות עמוסות מאוד בשנים הקרובות.

תגובה אחת ל: "היכונו: הפקקים בדרך לירושלים"

  1. האם גם אוטובוסים יבואו מ 443 ? מישהו יודע?.

כתיבת תגובה