היסטוריה – קונה אלמוני רכש ציור ב – 450 מליון דולר

הבוקר מדווח ה"ניו יורק טיימס" כי מדובר בציור של הצייר המפורסם לאונרדו דה וינצ'י שנמכר במכירה פומבית בניו יורק לקונה אלמוני תמורת הסכום האגדי.

מכירה פומבית. צילום: shutterstock

הציור בן ה500 שנה של הצייר המפורסם לאונרדו דה וינצ'י שצויר בזמנו עבור מלך צרפת לואי ה12 עבר לא מעט ידיים בכל שנותיו ביניהם מלך אנגליה צ'ארלס וצבר ערך מטורף. זהו גם למעשה הציור האחרון של דוינצי שנמצא בידים פרטיות.

אדם פרטי שהחזיק בציור הסכים להביאו למכירה פומבית בבית המכירות כריסטיס שבמנהטן לאחר שידולים מצד בית המכירות כשהוערך שיקבל עבורו כ100 מליון דולר. בית המכירות נערך היטיב למכירה עם יחסי ציבור נרחבים בכל העולם, והפקת סרטונים מיוחדים לאירוע.

למעשה המציאות עלתה על כל דמיון ובמכירה הפומבית התמודדו ששה קונים ואחד דרך הטלפון. בזמן קצר, כ20 דקות בערך, טיפס המחיר במהירות כשבסופו של מכרז זכה המציע הטלפוני האנונימי בציור לפי מחיר אגדי של 450 מליון דולר, סכום שיא שהוצע אי פעם במכירה פומבית כלשהי.

הדבר המדהים הוא שאותו ציור נמכר בשנת 1958 במכירה פומבית בלונדון תמורת 45 ליש"ט בלבד, אולם בתקופה זו בה השוק לאומנות ואספנות חזק מאוד אין ספק שערכו של הציור ימשיך לנסוק. יוסי פילקאנן נשיא בית המכירות שניהל את המכירה הגדיר את המכירה כ"זמן שכל הכוכבים התישרו".

 

 

כתיבת תגובה