המלחמה של משרד המשפטים נגד הוועדות המקומיות

התרגלתם לראות עורכי דין המשמשים כחברי מועצה וחברים בוועדת משנה לתכנון ובניה, כל זה נגמר בעקבות תקנה חדשה שעושה סדר בקומבינה

משרד המשפטים . צילום : יונתן סינדל | פלאש 90

תקנה חדשה של משרד המשפטים צפוי להפוך את חייהם של נבחרי הציבור ברשויות המקומיות, לקשים ומורכבים. אין זה סוד שהוועדה הכי יוקרתית שכל חבר מועצת עיר רוצה להיות חבר בה, היא הוועדה המקומית לתכנון ובניה. זוהי וועדה שמרכזת הכי הרבה כח ועוצמה והחלטות שלה שווים לעיתים מיליוני שקלים, אם לא יותר.

עם השנים נוצר מצב שחברי מועצה עורכי דין במקצועם שעוסקים בענייני נדל"ן, מסתובבים עם קבלנים ויזמים בעלי אינטרסים וההמשך די מובן…. עד לאחרונה היו מתגברים על הבעיה בכך שחברי ועדה חתמו על הסדר ניגוד עניינים שהוגש ליועצים המשפטיים. לאמור, חבר המועצה מודיע באיזה נכסי נדל"ן יש לו אינטרס ובהצבעות הללו הוא נעדר.

לאחרונה התפרסמה חוות-דעת של הוועדה למניעת ניגוד עניינים של נבחרי ציבור ברשויות המקומיות, שפרסם משרד המשפטים ונכונה ל-2016, וכך נתב שם: "כאשר חבר מועצה הוא עורך דין המנהל פעילות משמעותית בתחומי התכנון והבנייה ברשות המקומית בה הוא מכהן, אין מקום שישמש כחבר ועדת משנה כלל, בדומה לקבלנים, למתווכים ולמתכננים".

מדובר במכה כואבת להרבה מאד חברי מועצה שעוסקים בתחום הנדל"ן, וכעת הם תוהים בינים לבן עצמם בשביל בדיוק הם יושבים בבניין המועצה, האם רק כדי לסדר ארנונה לתושבים…..?

כתיבת תגובה