הנוסעים יוצאים להתקפה: "אבי ניסנקורן מזיק לנהגי אגד!"

ארגון הנוסעים 'תחבורה בדרך שלנו' תוקף את ההסתדרות ואת הנהלת אגד וטוען כי הם אלה שמונעים שיפור בתנאי העבודה של הנהגים, מה שמשפיע על מיליוני משתמשי התחבורה הציבורית • "אין הצדקה לסבסד את אגד", אומרים שם

תחבורה הציבורית. צילום: Roman Yanushevsky | שטארסטוק

בהמשך להודעת ההסתדרות החדשה על השבתת שירות התחבורה הציבורית באגד החל מו' מרחשוון, אם משרדי האוצר והתחבורה לא ימצאו לטענתה, "פתרון הולם לעובדי אגד", מיהר ארגון הנוסעים 'תחבורה בדרך שלנו', המייצג את נוסעי התחבורה הציבורית בישראל להגיב בחריפות.

"אבי ניסנקורן וההסתדרות החדשה עושים ככל שביכולתם על מנת להימנע מלקחת חלק בשיפור מעמדם המקצועי של הנהגים, קיצור זמן ההכשרה והרישוי שלהם ונצמדים לנוסחות הישנות, העושות חסד עם ההנהלה ללא דרישה לתת את הדין על כל פגיעה אפשרית בנהגים. ההסתדרות מצאה את הכסף הציבורי כמוצא ראשון על מנת להסיט ממנה את האש, מאחר שלא 'סיפקה את הסחורה' לנהגים ויחד עם ההנהלה מנהלת קמפיין מיותר ללא לגיטימציה ציבורית".

בתחבורה בדרך שלנו לא מסתפקים בדברים הללו ואומרים כי "הנהלת אגד מתנהלת כפיל בחנות חרסינה ומשתעשעת בכוח המונופוליסטי שבידה ללא הצדקה. אגד קיבלה כספי ציבור רבים שנבלעו בקופתה, בשעה שיש לה נכסי נדל"ן יקרי ערך וחברות בנות שרכשה בחו"ל. אין כל הצדקה לתעדוף של אגד בקבלת סובסידיות על פני שאר המפעילות".

איתי חיים, מנכ"ל תחבורה בדרך שלנו, מחדד את הדברים ואומר כי "ההרגשה היא שגם באגד וגם בהסתדרות החדשה לא מבינים שכללי המשחק השתנו. מסע השנור שמנסים לעשות כרגע באגד, מעציב מאוד ומזכיר את הימים בהם הציגו את אנשי אגד ככאלה שמבקשים את אהדת הציבור בשל המצוקה שאליה נקלעו – 'יהודים רחמו על אגד', כאילו דבר לא השתנה בארבעים השנה האחרונות".

ארגון הנוסעים דורש ממשרדי הממשלה ליצור מתווה עם אגד בהתאם להנחיות דו"ח מבקר המדינה משנת 2013, שבו ישוו תנאי הסובסידיות בין כל מפעילי התחבורה הציבורית. בנוסף, מבקשים בארגון שמשרדי התחבורה והעבודה יתערבו ויקבעו כי עיסוקו של נהג בתחבורה ציבורית, הוא מקצוע מוכר, ויטפלו בכשל החמור בענף הנובע ממחסור של 4,000 נהגים בתחבורה הציבורית באופן מידי. "כל השתהות בטיפול בנושא, תרע את מצוקת הנהגים שממנה אסור להתעלם והיא משפיעה במישרין על מעטפת השרות לנוסע", אומרים בארגון תחבורה בדרך שלנו.

כתיבת תגובה