הפתרון לסביבה עירונית: עגורן שלא 'יוצא' מאתר הבניה

על רקע הזינוק במספר התאונות באתרי הבנייה ב-57% בהשוואה לאשתקד – יום עיון מיוחד לאיגוד מהנדסי הערים עסק במתן כלים ופתרונות רחבים לצמצום תאונות באתרי בנייה ולסביבת עבודה בטוחה • ומה הפתרון המיובא שהוצג בפניהם לעבודה בטוחה יותר בסביבה עירונית צפופה?

יום העיון למהנדסים | צילום: סקייליין עגורנים

מצב התאונות באתרי הבנייה הפך למכת מדינה. המספרים האמיתיים מדאיגים – ואם לא יינתנו פתרונות, אתרי בנייה ייסגרו כאן על ימין ועל שמאל. את הדברים הללו בניסוח זה או אחר, השמיעו מהנדסי בנייה על רקע הזינוק בתאונות באתרי בנייה, ביום עיון מיוחד של איגוד מהנדסי הערים ברשויות המקומיות שנועד לצמצום התאונות באתרי בנייה.

לאור העובדה שתחום ההתחדשות העירונית צפוי ללוות אותנו עוד שנים רבות, יזמה 'סקייליין עגורנים' את יום העיון המיוחד לקהילת מהנדסי הערים, אשר עסק במתן כלים ובהתמודדות עם הסכנות והאתגרים השונים העולים מפעילות הבנייה. הרעיון למהלך נוצר לאור הזינוק הגבוה במספר התאונות בענף הבנייה ובייחוד לאור העובדה שנוצר מצב שבו אתרי הבניה הוסטו אל מרכזי הערים ועימם גם אי הנוחות המתלווה לכך, והולידו התמודדות עם אתגרים משמעותיים חדשים בתחומי הבטיחות.

ביום העיון השתתפו מהנדסי ערים, מחזיקי תיקי תכנון ובניה בערים השונות, וכן כלל הגורמים העוסקים בנושא. יום העיון העניק מעטפת הוליסטית מצד מומחים שונים שעסקו במתן כלים לזהירות בענף הבנייה, צמצום הסכנות וכן בהתמודדות עם המרחב הציבורי שתוחם אותו והופך את הנושא למסוכן יותר.

כך יצא למעשה מצב שבו הקבלנים השונים נאלצים לשנע חומרי בניה באמצעות משאיות, מנופים, משאבות בטון ועגורנים במרכזי הערים ובסמיכות לבתי תושבים ומוסדות חינוך, תוך סיכון גדל והולך ולפיכך אנו עדים למספר הולך וגדל של תאונות, כשלים, ואף פגיעות בנפש. המשמעות היא מניעה של מצבים בהם הולכי הרגל, התושבים בבניינים הסמוכים , ותלמידי בתי-הספר והגנים, נמצאים בשטחים הציבוריים כאשר מעליהם פועל עגורן ומסכן את בטיחותם ואף את חייהם.

סקייליין עגורנים, החברה הגדולה בישראל בתחום עגורני צריח, יזמה את יום העיון המיוחד על רקע האג'נדה שלה להגדלת הבטיחות באתרי הבנייה וצמצום התאונות. החברה ייבאה לישראל עגורנים ייחודיים המיועדים לבניה בשטח עירוני צפוף. מדובר בעגורנים היברידיים המאפשרים שימוש בזרוע של עד כ-45 מטרים ברדיוס מינימום בטוח של 4.1 מטר ואינם יוצאים מאתר הבניה בכל צורה גיאומטרית, תוך שליטה, הגבלה ובקרה לשמירה על עבודה ותנועה של העגורן מעל גבולות הגזרה של האתר בלבד.

אביב כרמל, מנכ"ל משותף "סקייליין עגורנים", אמר כי "לצד העובדה שאנו נמצאים בתור הזהב של התחדשות עירונית, לא ניתן להתעלם מהסכנות והאתגרים שעומדים לצידה ושעלינו להתמודד איתם בצורה הטובה ביותר. מספר התאונות בענף הבנייה זינק במחצית הראשונה של 2021 ב-57%. חובתנו לעשות כל שנדרש על מנת לצמצם את הנתון המדאיג הזה ולדאוג לסביבת עבודה בטוחה וסטרילית הן באתר הבנייה והן מחוצה לו.

"העובדה שאנחנו פועלים בסביבה ציבורית שגובלת בבתי מגורים ובסמיכות להולכי רגל ותלמידי בתי ספר וגנים, מחייבת אותנו לנקוט במשנה זהירות ובטיחות. זו גם הסיבה העיקרית שבגינה הושק המוצר שלנו אשר מגדיר מחדש את כללי הבטיחות באתרי הבנייה".

3 תגובות ל: "הפתרון לסביבה עירונית: עגורן שלא 'יוצא' מאתר הבניה"

  1. סליחה מרוב שכתבתה :
    – לא כתבתה שום דבר מעניין !!!
    א – לכל עגורן קימיים וגם חובה גובלי תנוע וגם לעגלה !!!
    ב – מה זה עגורן היבריד … ( מילה אופנתי ! )
    ג – כל עגורן צריח עובג על חשמל !!! אז הוא היבריד .
    ד – החשמל מסופק מחברת החשמל אם הוא מחובר לרשת
    ואם עדיין לא מסופק מקבל זינה מגנרתור חשמל שמסופק לאתר , עד החיבור לרשת של חברת החשמל , במיקרה שיספיקו לחבר … עוד לפני שמסתיימת הבניה .

  2. קשקוש כאחד שעובד בבנייה

  3. לא מעניין את העיריות. מה עושים בסופה או במצב לילה? הם לא רוצים בשום מצב שהזרוע תרחף מעל אותו מוסד

כתיבת תגובה