הקורונה=קוביד 19: מתחילים לשלם את המחירים

מספר הנספים במגפת הקורונה שארגון הבריאות העולמי מכנה מעתה קוביד 19 עלה ל-1,113 ומספר החולים במצב קריטי עומד על 8,204 • בינתיים: חלק מיצרניות הרכב עוצרות ייצור בשל מחסור בחומרי גלם המיובאים מסין ובארץ חברת אלקטרה הודיעה על העלאת מחירים • עיריית ראשון לציון נגד משרד הבריאות המכין בית חולים בעיר לקליטת חולים אם חלילה תבוא המגפה לארץ

עבודות ב"מלבן" ראשון לציון | צילום: דוברות משרד הבריאות

אולי שינוי השם ישנה את מזל הנגיף, המצליח לחולל שמות בבריאות הנדבקים ועתה כבר להשפיע על הכלכלה העולמית. ארגון הבריאות העולמי הכריז כי מעתה הקורונה תקרא קוביד 19.

שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב, שוחחו הבוקר עם הישראליים המבודדים ב'קורונה קרוז', עודדו אותם, ביקשו מהם לשמור על ההוראות לבל יידבקו חלילה, והבטיחו להם שעושים כל שביכולתם להביאם ארצה בהקדם המיידי.

שר הבריאות אמר להם שהוא ומשרד החוץ עומדים בקשר מתמיד עם ממשלת יפן, ובודקים אתם את כל האפשרויות. הוא הבטיח להם, שגם אם חלילה מישהו מהם יחלה, הוא יובא לטיפול כאן בארץ.

אחת הנשים המבודדות אמרה להם בדאגה, שהיא חוששת שהנהג שהזמינו לקחתם לביתם בשובם ארצה, יפחד לקחתם, ומנכ"ל המשרד הרגיע אותה "אלו הדאגות האחרונות שלנו עכשיו".

ובינתיים, דיווחים על חברות ייצור רכב, שעצרו לחלוטין את הייצור, ולא ברור אם או מתי תוכלנה להמשיכו. זאת מאחר ומרכיבים חיוניים לייצור, מיובאים אליהם ממחוז וואהן הנתון להסגר, ואלו שאצלם, אזלו. עדיין מוקדם מלאמוד את הנזקים, אולם סביר שיהיו אלו קשים מאוד.

בין החברות שהושבתו או שחלק מקווי הייצור שלהן שותקו, ניתן למנות את יונדאי קיה, PSA החברה האם של פיג'ו וסיטרואן, ניסאן ועוד. כך גם טסלה הודיעה שרק שליש מעובדיה במפעל בשנחאי, שבו השבוע לעבודתם, ואילו פיאט קרייזלר הזהירה מפגיעה במערך הייצור שלה העלולה להשבית גם את מפעליה באירופה.

ובינתיים בארץ, חברת אלקטרה שלחה אמש מכתב ללקוחותיה, בוא היא מודיעה על העלאת מחירי המזגנים שהיא משווקת, בשל העובדה שספקי החברה מסין, טרם חזרו לפעילות סדירה והמחסור החמור בחומרי הגלם, הביא לעליית מחירי הייצור, הייבוא והתפעול. המחירון המעודכן ייכנס לתוקף, כבר ביום שישי הקרוב.

עיריית ראשון לציון, הגישה עתירה דחופה לבית המשפט, נגד כוונת משרד הבריאות להפוך בית החולים הגריאטרי "מלבן", למרכז לחולי נגיף הקורונה. על פי העירייה, הקמת בית חולים לנגיף כה מדבק במרכז העיר הרביעית בגודלה בישראל, היא מנוגדת לכל היגיון.

ממשרד הבריאות נמסר, כי ״עד כה נגיף הקורונה לא הגיע לישראל, אבל הנחת העבודה של המערכת לעבוד כאילו הוא כן.

"מערכת הבריאות נערכת למספר תרחישים, שבהם תהיה הדבקות בנגיף הקורונה. לשם כך אנו מכינים את כל האתרים האפשריים של משרד הבריאות, לקליטת מטופלים מסוגים שונים.

חולים בקורונה ככלל, יטופלו בבתי חולים כלליים. יחד עם זאת, אנו נערכים למספר מצבים, שבהם יהיה צריך לתת מענים מורכבים יותר, ומכינים את כל התשתיות העומדות לרשותנו, לטיפול באזרחי מדינת ישראל – ולא רק בראשון לציון.

כתיבת תגובה