זו לא בדיחה: ראש העיר מוכר בתים ביורו אחד

תמורת יורו אחד בלבד תוכלו להיות הבעלים של בית נופש בעיירה העתיקה סמבוקה שבסיציליה • כחלק מהעסקה, מבקש ראש העיר מהרוכשים להשקיע 15 אלף יורו ב"גן עדן עלי אדמות" ולהפקיד ערבות של 5,000 יורו

בית בסמבוקה, סיציליה | צילומים: ויקיפדיה

לא מעט עיירות אירופאיות ננטשו בחלוף השנים, וכך מצאה את עצמה גם העיירה סמבוקה (Sambuca) שבמחוז אגריגנטו בסיצילה, מדרום-מערב לפלרמו.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

אלא שבשונה מעיירות קטנות רבות אחרות, הננטשות גם הן, מתברר ראש עיריית סמבוקה כסוחר נדל"ן מתוחכם במיוחד. חכמה, שייתכן כי תביא להצלת העיירה מנטישה המונית.

על פי דיווח ב- CNN, מציע ראש העירייה, ג'וזפה קאצ'יופו, בתים בגדלים של 40 עד 150 מטרים רבועים, תמורת יורו אחד בלבד. כאשר לדבריו, העסגה מתבצעת בקלות ובפשטות, מאחר ואותם בתים נמצאים בבעלות העירייה. "אתם רוצים את הבית, תקבלו אותו בלי בעיה".

נשמע מעניין? חכו עד שתשמעו את תנאי העסקה המלאים. כחלק ממכירת ה"בית ביורו", דורש ראש העיר מהרוכש לשפץ את הבית העתיק – בעלות המוערכת בכחמש עשרה אלף יורו – ועד אז להפקיד ערבות על סך חמש אלף יורו – עד אשר ישופץ הבית.

למרות הכל, חושב קאצ'יופיו כי מדובר בהצעה שאסור לכם לפספס. לדבריו, סמבוקה היא לא פחות מ"גן עדן עלי אדמות". הוא נימק את דבריו בכך שהעיירה ממוקמת "בתוך שמורה טבעית, מלאים בהיסטוריה, חופים מרהיבים, עצים והרים מקיפים אותנו. שקט ושליו פה. יעד אידיאלי לשהות מרגיעה".

בעיירה הסיצליאנית תמצאו נופים של הר הגעש אתנה, סיורים בהריסות עתיקות, אדריכלות בסגנון ערבי ועוד.

ב- CNN צוטטה גם אחת הרוכשות, גרמנית העונה לשם סוזאן הניסון, שאמרה כי היא "מצפה בכיליון עיניים לבלות את הקיץ הבא בסמבוקה". לדבריה, "זה מקום מיוחד ומקסים. התושבים פתוחים וידידותיים, יש מסעדות טובות, יקבים טובים. אנחנו מרגישים בבית".

הסיבה העיקרית לנטישה, כצפוי, נובעת מכך שצעירי הכפרים מעדיפים לעבור לגור בערים הגדולות, על פני החיים בכפרים השקטים – מה שהביא להדלדלות חמורה בגודל האוכלוסיה, אותה מבקש ראש העיר להציל.

3 תגובות ל: "זו לא בדיחה: ראש העיר מוכר בתים ביורו אחד"

  1. לפני שאתם רצים
    תבדקו כמה עולה לקנות שם בית בשוק הפרטי
    ולא רק בחור הזה אלא אפי' בעיירת חוף עם חוף פרטי
    תופתעו

  2. אנחנו מעוניינים לרכוש מס בתים

  3. אנחנו מעוננים לרכוש מס בתים

כתיבת תגובה