7,000 אוטובוסים. זינוק של 40% בנסיעות התח"צ למירון

ביקוש חסר תקדים לנסיעות בתחבורה הציבורית לאירועי ל"ג בעומר במירון: יותר מ-7,000 נסיעות מופעלות על ידי חברות התחבורה הציבורית למירון מכל רחבי הארץ מאז אתמול ■ טענות חמורות על מחסור בכרטיסי נסיעה וזמני המתנה ממושכים לאוטובוסים

ל"ג בעומר במירון | צילום: פלאש 90

משרד התחבורה מדווח כי חל זינוק של 40% בנסיעות התחבורה הציבורית למירון. מדובר בסך-הכל על 7,000 נסיעות.

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה מפעילה השנה קווי שירות לטובת הנוסעים מיעדים רבים, חלקם חדשים, ביניהם: אשדוד, נתניה, רכסים, עפולה, קריית-גת וביתר עילית. זאת בנוסף ליעדים הקבועים: צפת, ירושלים ובני ברק.

בעקבות הביקוש הגובר לנסיעות למירון השנה, משרד התחבורה הגדיל את מספר הנסיעות בעשרות אחוזים, ובחלק מהם אף במאות אחוזים, כך למשל מביתר עילית יופעלו השנה 160 נסיעות, לעומת 40 נסיעות בשנה בעברה, ומירושלים יופעלו 1000 נסיעות, לעומת 700 בשנה שעברה, ומבית שמש יופעלו 130 נסיעות לעומת 90 בשנה שעברה.

בנוסף, לאור החלטת המשטרה להעביר את פעילות החברות המאוגדות בחניון עין הוזים ופארוד, מממן משרד התחבורה שאטלים מחניונים אלה, למרות שמדובר במסיעים פרטיים ולא בקווי שירות של התחבורה הציבורית. זאת במטרה להקל על ציבור החוגגים במירון.

מטעמי בטיחות, בהתחשב בשיקולי המשטרה לא ניתן להגדיל את קיבולת התחבורה בהר, ועל כן כל תנועת התחבורה אל ההר וממנו, נשלטת על ידי חדר פיקוד מרכזי של משרד התחבורה ואגף התנועה של משטרת ישראל.

מאידך, עלו טענות רבות מקרב העולים למירון על מחסור חמור בכרטיסים, על תורים בלתי נסבלים בנקודות המכירה ועל זמן המתנה ממושך בתחנות ההסעה.

כתיבת תגובה