חייבים כסף למד"א? יש לכם שלושה חודשים לשלם ללא קנסות

למשך שלושה חודשים בלבד, כל המטופלים בעלי חוב למד"א יוכלו לשלם את מחיר קרן הפינוי ללא ריביות, קנסות או הוצאות גביה

אילוסטרציה: ChameleonsEye | שאטרסטוק

מנכ"ל מד"א אלי בין נענה לבקשתה של ח"כ שולי מועלם-רפאלי שהציעה לבוא לקראת החייבים שצברו ריביות והוצאות גביה ובמד"א הוחלט שהחל מהיום (24.1), ולמשך שלושה חודשים יוכלו כל בעלי חוב למד"א בגין פינוי באמבולנס לבית חולים לשלם את מחיר קרן אגרת הפינוי, ללא ריביות והוצאות גביה כלל וזאת עפ"י עלות הפינוי במועד שבו הוזמן האמבולנס. תשלום החוב יעשה אל מול מוקד הגבייה הארצי של מד"א, 1-800-390-101.בנוסף, אושרה אמש בכנסת בקריאה ראשונה הצעת חוק שהגישה ח"כ שולי מועלם-רפאלי ולפיה בתי החולים יחויבו למסור בתוך 14 יום למגן דוד אדום את פרטיו של מי שפונה על ידי אמבולנס של מד"א ובשל מצבו הרפואי לא ניתן היה לברר איתו את פרטיו האישיים וזאת על מנת לוודא את מידת זכאותו לכיסוי התשלום ע"י קופת חולים בפרק זמן סביר ובכך לחסוך בירוקרטיה וטרחה מהמטופל ומבני משפחתו.

החוק גובש לאחר שנתיים של עבודה משותפת של ראשי מד"א עם ח"כ מועלם-רפאלי שמבקשים לחסוך את אי הנעימות עם המטופלים. לקראת אישור החוק, כל קופות החולים חתמו על הסכם עם מד"א שמוציא את האזרח מההליך וישאיר את ההתנהלות בידי מד"א, בתי החולים וקופות החולים.

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם-רפאלי: "בירוקרטיה פרוצדורלית בין בתי החולים למד"א אינה יכולה להיעשות על גבי המטופלים. לא צריך אמצעים טכנולוגים מורכבים בשביל למנוע את זה, אלא רק החלטה פשוטה – בתי החולים יחויבו להעביר מידע אם המטופל אושפז או לא, לארגון ההצלה הלאומי של ישראל."

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "במד"א עושים כל מאמץ בכדי להוציא את מקבלי השירות ממעגל התשלומים. לבקשתו של סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן למציאת דרך להקל על החייבים וביוזמת ח"כ שולי מועלם-רפאלי החלטנו במד"א לאפשר לחייבים לזמן מוגבל לשלם את קרן החוב בלבד. אני קורא לכל מטופל בעל חוב לנצל את ההזדמנות שאפשרנו ולהתקשר למוקד הגבייה של מד"א על מנת להסדיר את החוב. אני מודה לח"כ שולי מועלם-רפאלי על מאמציה לחקיקה בכנסת במסגרת הסיוע למד"א להקל על האזרחים."

כתיבת תגובה