ח"כ מוזס: "יש להתנגד להטלת המס של כחלון על משקיעים"

"הטלת מס של עד עשרות אלפי שקלים בשנה על משקיעים זה כמו להוסיף שמן למדורה", אמר מוזס והוסיף, "אלו רעיונות הזויים שיגררו בהכרח עליית מחירי דירות"

מוזס. צילום : Uri Lenz פלאש 90

"משרד האוצר מצא דרך "מקורית" להתמודד עם מצוקת הדיור: הטלת מס רכוש על קרקעות בבעלות חברות הזמינות לבנייה, והטלת מס של עד עשרות אלפי שקלים בשנה על בעלי דירות מרובות. זה כמו להוסיף שמן למדורה", כך אמר במליאת הכנסת יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ הרב מוזס.

לדבריו, האוצר מציג את התכניות תוך דגש על הסכומים הנכבדים שמס זה יניב לקופת המדינה, אך שוכח בדרך את המטרה העיקרית העומדת עתה לפתחנו: הוזלת מחירי הדיור, ופעולותיו יגרמו בדיוק את ההיפך.

"המס אמור להניב כחצי מיליארד שקל בשנה. תארו לעצמכם, היום כל הקרקעות הולכות ל"מחיר למשתכן", ואם יש עוד מישהו שיש לו מגרשים זמינים לבניה, הולכים להשית עליהם מס רכוש ולעשות עוד חצי מיליארד שקל לקופת האוצר.

"בסופו של דבר, מה יקרה? בעלי המגרשים, שהם בעלי ההון, יגלגלו את מחיר הדירה – על מי? על הצרכן, זה שלא זכה ב"מחיר למשתכן" וירצה להשיג דירה. זה יביא לתוצאה הפוכה לחלוטין ממה שאנחנו רוצים. זה רק ייקר את מחירי הדירות!"

"גם הטלת מס של עד עשרות אלפי שקלים בשנה על בעלי דירות מרובות. פוגעת במישרין בציבור מחוסרי הדיור. מי שיש לו שלוש דירות, ישלם תוספת מס בשנה – 10,000; ובעל ארבע דירות – 22,000; וחמש דירות – 37,000 שקל; כל דירה נוספת – 15,000 שקל.

נשאלת השאלה, למעלה מ-600,000 איש במדינת ישראל לא זכו לקרת גג משלהם והם גרים בדירות שכורות. מה יקרה אם יטילו מס? הרי בעלי הדירות האלה, שיש להם שתיים, שלוש, ארבע, חמש דירות, שוב יגלגלו את המס הזה – על מי? על שוכר הדירה, ואז יצא שכרנו בהפסדנו. על זה כבר נאמר: רוצה לברך ונמצא מקלל, והחכם – עיניו בראשו".

 

 

תגובה אחת ל: "ח"כ מוזס: "יש להתנגד להטלת המס של כחלון על משקיעים""

  1. האם כחלון לא מבין, שיש הבדל בין 4 דירות מסכנות ששווי כל אחת כ300 אלף שקלים,בטבריה, חצור הגלילית, אופקים וכו, בין בעלי דירות יקרות מאד, כמו בהרצליה פתוח ולא פתוח ,רמת השרון היוקרתית,סביון וכו. שיטיל מס ויעלה אותו על כמות ההכנסה שנכנסת-לכל גולגולת מהשכרת הדירה וגם על הדירה הראשונה.

כתיבת תגובה