יונדאי פאלסייד • לא משהו שיש לכולם

יונדאי מביאה לישראל SUV בניחוח אמריקאי • מצד אחד הוא מגיע עם תג מחיר שאנחנו לא רגילים לשלם עבור המותג, מצד שני הוא מגיע עם כל הטוב מאמריקה, עם עוצמה שכבר הספקנו לשכוח שקיימת בעולם הרכב

עוצמה ובטיחות. יונדאי פאלסייד | צילומים: יחיאל גרין, יצרן

שורת סיכום לאלו שרוצים תכל'ס: יונדאי פאלסייד הוא שחקן חדש בקטגוריית רכבי ה-SUV, הוא מגיע מוכן היטב לתחרות ועושה כל מאמץ לזכות בכתר. הוא מהנה מאד, חזק מאד ובטיחותי גם ביחס לרכבי יוקרה שעולים כפול ממנו.

הקדמה: הפאליסייד הוא רכב הדגל של יונדאי וככזה, הוא חייב לרשום 'וי' ענק בכל תחום. גם החברים הכי ביקורתיים לא הצליחו למצוא חסרונות בפאליסייד, ולא אגזים אם אומר שיונדאי צריכה להזמין מנהלי ייצור של חברות יוקרה אחרות, כדי להציג בפניהם כמה מערכות שאין גם ברכבים שעולים כפול מהפאליסייד. והוא לא זול…

בטיחות אקטיבית: באופן לא שגרתי, אני רוצה לפתוח את הסקירה דווקא עם בטיחות אקטיבית. החל משנת 2015 התחלנו לקבל באופן הדרגתי אביזרי בטיחות במגוון רכבים, זה לקח זמן ונראה ש'לכולם יש' אביזרי בטיחות. אבל מי שמעמיק במפרטים ובפרטים מגלה שזה לא ממש מדויק. כבר בחנתי בעבר רכב שעולה מעל 400 אלף ₪ ובקרת הסטייה מנתיב שלו עובדת רק במישור…

הרשימה של אביזרי הבטיחות בפאלסייד נראית בהתחלה אלמנטרית, אבל אחרי שעתיים הבנתי שמדובר במשהו חריג לטובה בעולם הרכב. וזה לא רק אורך הרשימה, אלא קודם כל איך היא מיושמת בפועל. לדוגמא, המערכת השומרת על נסיעה בתוך הנתיב עובדת בדיוק של 100 אחוז! מעבר לזה, יש מערכת שמזהירה על תנועה חוצה מאחור, מערכת שלא מאפשרת לפתוח דלת אם רכב מגיח מהנתיב הסמוך, הרכב לא יניע עד שתחגרו, התרעה על רכב בשטח מת שלא רק מזהירה אלא גם משמיעה צפצוף חזק ורעד בהגה ולא תוכלו לעבור נתיב אם יש רכב בשטח המת. וזו לא כל הרשימה…

גולת הכותרת היא המערכת למניעת שכחת ילדים. תוך דקה מסגירת הדלתות תפעיל צופר שלא ישאיר אף אחד אדיש ברחוב. שאפו!

עוצמה: יצרנים רבים אוהבים להשתמש במילה עוצמה, גם ללא סיבה מיוחדת. הפאלסייד פוגש את המילה עוצמה לפחות פעמיים: כשמסתכלים על החזית האגרסיבית (אולי יש לומר נועזת) ומושכת המבטים, או כשנותנים לחיצה עדינה על דוושת המנוע העוצמתי (3.8 ליטר עם 291 כ"ס ו 36 קג"מ, שמונה הילוכים ופחות מ- 8 שניות למאה קמ"ש). לא משנה אם אתם במצב אקו או ספורט, כל לחיצה על הדוושה תוציא מהמנוע כוחות שלא האמנו שעדיין קיימים בעולם הרכב.

תא הנוסעים הוא הליין החדש של יונדאי, עם ביטול ידית ההילוכים שבמקומה יש מתגים, ופריסת כל המתגים כמו בקוקפיט. זה עובד נהדר ושאפו ליונדאי שלמרות הטרנד העולמי, עדיין יש מתגים פיזיים לרוב. התלונה היחידה הייתה על השתקפות שמש (בשעה מאד מסוימת) על בקרת האקלים שמנעה מאיתנו לראותה.

מסך המולטימדיה: בגדול, אהבנו. הוא בגודל נכון ומשקף בזמן אמת לא מעט פונקציות ברכב. רק חבל שהוא לא דובר עברית.

השורה השנייה מפנקת: שני מושבי קפטן נוחים במיוחד, (או שלושה מושבים, לבחירה) בקרת אקלים נפרדת, וילונות לחלון וכמובן מספר לא מבוטל של מתקני כוסות.

השורה השלישית: גם כאן יונדאי מפתיעה עם חידושים, מתג חשמלי שמקפל את מושבי השורה השנייה בקלות, כניסה נוחה ומקום גדול גם לנערים. יש פתחי מיזוג ומתקני כוסות כמובן.

תא המטען: גדול יחסית ובנפח 311 ליטר ונפתח חשמלית כמובן.

רשימת האבזור: כוללת חלון גג כפול, חימום וקירור מושבים, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד עשרות כאלו שיפנקו אתכם מהרגע שנכנסתם לרכב ועד ליציאה.

ועוד לא דיברנו על ההנעה הכפולה ומרווח הגחון שמותאם מעולה לטיולי שבילים ואפילו מעבר לכך ובורר מצבי נהיגה לשלשה מצבי שטח.

לסיכום: הרכב הזה הוא פנאי במלא המובן במילה, הפאלסייד מרווח ונח ופשוט כיף לשהות בו שעות ארוכות.

מחיר: נע בין 320,000 ₪ ל-350,000 ₪ לרכב הנבחן.

3 תגובות ל: "יונדאי פאלסייד • לא משהו שיש לכולם"

  1. עיקר חסר מהספר
    כמה דלק זולל הקוריאני אמריקאי הזה
    במחיר הזה קנו סיינה היברידי
    הרבה!!!יותר נוח שותה חצי דלק ומרווח הרבה יותר למשפחה החרדית זול יותר בבטוח
    רק שאין לו פוזה של ג'יפ

  2. אם חשקה נפשך ברכב היברידי דומה

    לך על ההילנדר, המתחרה הישיר של הפאלסייד

    זול יותר. וחסכוני יותר.

    הסיינה רכב מעולה אבל לא נמצא בקטגוריה של הפאלסייד

  3. רק חשמלי יציל את העולם

כתיבת תגובה