'יינות ביתן' מעוניינת ב'מגה' תמורת 400-450 מיליון שקל

נאמני מגה ימליצו לבית המשפט לאשר את הצעת הרכישה של יינות ביתן במסגרתה תימכר הרשת הנמצאת בהקפאת הליכים כמקשה אחת תמורת 400-450 מיליון שקל. מדובר בהצעה הגבוהה ביותר שהוגשה לנאמנים

סניף מגה. בקרוב יינות ביתן. צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90

הבוקר נפל דבר ב'מגה' הנמצאת בהקפאת הליכים. נאמני החברה המליצו לבית המשפט לקבל את הצעתה של רשת 'יינות ביתן' לרכישת מגה כולה כמקשה אחת תמורת 400-450 מיליון שקל. למכרז לרכישת מגה שנסגר ביום חמישי האחרון, הוגשו שש הצעות. הצעתה של יינות ביתן היא הגבוהה ביותר.

נציין כי קודם לכניסתה של מגה להקפאת הליכים, ביקשו בעלי יינות ביתן לרכוש את הרשת, אלא שהמו"מ בין הצדדים לא עלה יפה. עוד נציין כי בשבוע הבא אמור להתקיים הליך התמחרות בין המציעים השונים שם עלולה התמונה להשתנות במידה ואחד המציעים ירצה לשפר את הצעתו.

שש הצעות הוגשו לנאמני מגה עד לסוף השבוע הקודם. את ההצעות הגישו רמי לוי, מוטי בן משה, יינות ביתן, ביכורי השדה וטיב טעם. חשוב לציין כי הצעתה של יינות ביתן הוגשה בתקופת ההארכה של המכרז, כך ששאר המציעים שכבר הגישו את הצעותיהם קודם לכן, כלל לא ידעו על קיומה. פרסומה הבוקר הפתיע את שאר המתמודדים ללא ספק.

יושב ראש ההסתדרות, אבי ניסנקורן, התייחס הבוקר (ג) להמלצת נאמני מגה לבית המשפט לקבל את הצעת הרכישה של יינות ביתן. ניסנקורן אמר: "אני רוצה לברך את יינות ביתן על כך שהגישה את ההצעה הטובה ביותר להצלתה של רשת מגה כמקשה אחת, ובכך עשתה צעד חשוב לא רק למען 3,500 משפחות העובדים אלא למען המשק הישראלי כולו וענף קמעונאות המזון בפרט. אני סמוך ובטוח כי ההנהלה החדשה תצליח לבסס מערכת יחסים טובה עם העובדים וההסתדרות ובכוחות משותפים נצעיד את החברה ליציבות ולהצלחה".

במידה ובית המשפט יאשר את העסקה, תהפוך רשת יינות ביתן לרשת המזון השנייה בגודלה בישראל עם מחזור מכירות של קרוב לשישה מיליארד שקל. כבר היום מוערך מחזור המכירות של יינות ביתן בכ-3.5 מיליארד שקל. ההערכה נובעת מכך שיינות ביתן אינה מפרסמת דוחות בהיותה חברה פרטית. עדיין לא ברור אם המיזוג בין הרשתות יזכה לאישורה של הממונה על ההגבלים העסקיים.

כתיבת תגובה