כאלו הם הישראלים – מקטרים וטסים

ככל שרבות יותר הטענות והמענות על קושי ויוקר המחיה כך הולך וגובר זרם הישראלים היוצאים להם לבלות חופשות בחו"ל • בחודש בינואר לבדו יצאו מישראל מעל חצי מיליון איש. 50 אלף יותר מינואר אשתקד • זרם הבאים פחות בהרבה וגם העלייה באחוזים מהשנה שעברה נמוכה בהרבה

טסים יותר | צילום: משה שי, פלאש 90

מדינת ישראל מתרוקנת ואפילו התיירים הרבים לא מצליחים למלאותה. זו המסקנה המתבקשת מתוך עיון בדוחות הלמ"ס בנושא הכניסות והיציאות מארצנו הקטנה. שימו לב, בחודש ינואר שהסתיים אך לפני ששה ימים, נרשמו במעברי הגבול 543 אלף יציאות לחו"ל. לעומת זאת, באותו החודש בדיוק נרשמו בשערי הכניסה לארץ, רק 333 אלף כניסות מבקרים. הפרש בחסר של 210 אלף בני אדם.

בלמ"ס טוענים שמספר היוצאים לחו"ל קפץ בינואר השנה, ביותר מ-50 אלף יוצאים, לעומת שנה שעברה (492 אלף בינואר 2019, 442 אלף בינואר 2018). מספר התיירים הנכנסים עלה ברמה נמוכה יותר והסתכם בינואר 2019 ב-320 אלף כניסות. המעניין הוא שמתוך סך היציאות של הישראלים, ישנם ארבעה אחוזים (23 אלף) המוגדרים בלמ"ס: "ישראלים המתגוררים בחו"ל ובאו לארץ לביקור מולדת" (אנשים ששהו יותר מ-275 ימים במצטבר בחו"ל בשנה החולפת ובאו לארץ לא יותר מפעמיים במהלך השנה).

נתונים אלו מבוססים על רישום התנועות בגבולות ומעניין לראות כי לא כולם נכנסו ויצאו בדרך האוויר הרגילה. כ-95% מהישראלים יצאו דרך האוויר (רק כ-5 אלפים לא יצאו דרך נתב"ג) וקצת יותר מ-5% יצאו דרך היבשה, כמחצית מהם לירדן והמחצית השנייה למצרים.

גם בכניסת התיירים ניתן לראות גיוון. 80% מהתיירים נכנסו דרך האוויר, כ-12% דרך היבשה וכ-7% מוגדרים כמבקרי יום,  כלומר (24 אלף תיירים) אינם לנים בישראל, מתוכם 5,800 תיירים הגיעו בספינות תיור או בקרוזים, ביקרו בארצנו היפה וחזרו לישון באוניות שלהם.

בלמ"ס מוסיפים, כי מניתוח נתוני המגמה של מספר היציאות לחו"ל בדרך האוויר, עולה כי בשלושת החודשים האחרונים, נובמבר 2019  – ינואר 2020, נרשמה עלייה של 1.6% בממוצע מדי חודש, כאשר בשלושת החודשים הקודמים להם, נרשמה עלייה של 1.3% בממוצע מדי חודש.

גם מניתוח הכניסות לארץ עולה כי בשלושת החודשים האחרונים, נרשמה עלייה של 4%, לעומת הממוצע החודשי בשלושת החודשים הקודמים. עלייה דומה נרשמה לעומת ינואר 2019  וזינוק של 22% לעומת ינואר 2018.

ואם מעניין אתכם מהיכן באו התיירים, הלמ"ס מפרסם כי מספר כניסות התיירים הגבוה ביותר, היה מארצות הברית – 70 אלף כניסות. מספר הכניסות שבאו רק ליום ללא לינה, גבוה ביותר מאוקראינה (מעל ל-4 אלף כניסות).

כתיבת תגובה