"כחלון פגע אנושות במשפרי הדיור, במשקיעים, בקבלנים ובליבת שוק הדיור"

יהודה הרציג, בעלים "קבוצת הרציג נדל"ן" אומר כי זו תהיה הכותרת הראשית של דו"ח מבקר המדינה בשנה הקרובה, ומוסיף כי תכנית מחיר למשתכן של כחלון עוסקת בבניית שכונות בשומקום

יהודה הרציג. צילום יח"צ.

משרד האוצר הציג אתמול בדוח הכלכלן הראשי עליה של 14% ברכישת דירות בחודש מרץ החולף. למרות הנתונים המעודדים לכאורה ממשיכים בענף הנדל"ן לתקוף את שר האוצר בחריפות.

שמאי המקרקעין ארז כהן אומר הבוקר כי "זוהי פאטה מורגנה. המספרים המדברים על עלייה כביכול של 13 אחוזים במספר הרכישות, מלמדים על סיפור עצוב, לפיו כחלון זנח לטובת מחיר למשתכן את ליבת שוק הדיור. העובדה שאחוז המשקיעים, לדוגמא, צנח ל-14 אחוזים, אותו אחוז שהיה בשיא משבר האינתיפאדה, שנת 2003, מלמד עד כמה חמור המצב.

גם אחוז משפרי הדיור שרכשו דירה בשוק החופשי צנח אל מתחת ל-30 אחוזים, מה שמלמד על מצבם החמור של היזמים והקבלנים שמקצתם אף נקלעו בחודשים האחרונים לקשיים ניכרים והבשורות הקשות עוד, לצערי, בדרך. רק שינוי פאזה דרמטי במדיניות כחלון וחזרה לעודד את שוק הדיור, כולל המשקיעים, משפרי דיור וקבלנים, יצילו אותו ממיתון עמוק!"

יהודה הרציג, בעלים "קבוצת הרציג נדל"ן"  יזם ומומחה להתחדשות עירונית  אומר כי "העובדה שמחיר למשתכן, תכנית בזבזנית והזויה מאין כמותה, הפכה לשור הנגח של כחלון, זאת במישרין על חשבון התחדשות עירונית, מלמדת הכל. במקום לנצל זכויות בנייה באיזור הביקוש, לקדם תמא 38 ופינוי בינוי לעורר מחדש את שוק הדיור הרדום, עוסק כחלון בבניית שכונות ענק בשומקום, ללא מקומות עבודה, ובהשקעה מיותרת של מיליארדים בתשתיות ובסבסוד מחיר למשתכן. לציטוט: זו תהיה הכותרת הראשית של דו"ח מבקר המדינה בשנה הקרובה. אנא רישמו לפניכם!".

תגובה אחת ל: ""כחלון פגע אנושות במשפרי הדיור, במשקיעים, בקבלנים ובליבת שוק הדיור""

  1. אתם מביאים דעה של מישהו שיש לו אינטרס שהמחירים יעלו, מה ציפיתם. לפחות תוסיפו גילוי נאות.

כתיבת תגובה