"לחייב את מקבלי חריגות השכר להשיב את הכספים"

בעקבות דוח הממונה על השכר בנושא חריגות השכר במגזר הציבורי, פנתה התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש אביחי מנדלבליט ולממונה על השכר קובי בר נתן בדרישה להטיל סנקציות, כולל הטלת "חיוב אישי" על כל אלו ששכרם חרג מהמותר בחוק או אלו שאישרו חריגות אלו

אילוסטרציה | צילום: elbud, שטארסטוק

רק השבוע התפרסם דו"ח הממונה על השכר במשרד האוצר אודות חריגות שכר במגזר הציבורי לשנת 2017. במסגרת הליך הבדיקה שערך הממונה נמצאו חריגות שכר, לכאורה, ב-93 גופים בסכום גבוה ביותר של 275 מיליון שקלים, וכבר מגיעות פניות להחזרת הכספים שניתנו שלא כחוק.

כזכור, התמונה המצטיירת מהדו"ח מדאיגה ביותר, כשרוב חריגות השכר הינן בקרב בעלי התפקידים הבכירים בגופים הציבורים, המקבלים שכר הגבוה מהמותר להם מתוקף תפקידם, ע"פ החוק.

היום (ה) שיגרה התנועה לאיכות השלטון מכתב ליועמ"ש אביחי מנדלבליט ולממונה על השכר באוצר קובי בר נתן, מכתב ובו דרישה להטיל סנקציות, כולל הטלת 'חיוב אישי' על כל אלו ששכרם חרג מהמותר בחוק או אלו שאישרו חריגות אלו. "יש לדאוג למיצוי הדין באופן נוקשה מול הגורמים המעורבים בחריגות השכר, שהובילו לאובדן של כספי הציבור שלא כדין".

במכתב נאמר, כי "לדעת התנועה, יש מקום למיצוי הדין באופן נוקשה מול הגורמים המעורבים בחריגות השכר, שהובילו לאובדן של כספי הציבור שלא כדין. לדעתנו על היועמ"ש אביחי מנדלבליט והממונה על השכר קובי בר נתן לדרוש ולאכוף את השבת הכספים, לאלתר, לקופה הציבורית. בנוסף, יש לפעול לקידום חקיקה ולהסדרת נהלים שיכללו הטלת סנקציות על הגורמים המאשרים חריגות שכר בניגוד לדין, ובין היתר, סנקציות המטילות "חיוב אישי" על המעורבים, ויחייבו אותם להשיב מכיסם את הכספים שנגזלו שלא כדין מן הקופה הציבורית", נאמר בפנייה .

עוד נכתב, כי "התופעה של תשלומים חורגים לעובדי המדינה, מעבר לפגיעה בכספי האזרחים, מהווה גם פגיעה קשה באמון הציבור בעובדי הציבור וברשויות השלטון, שנראה כי חלקם עושים בשל הציבור, כבשלהם. על כן דורשת התנועה מהיועמ"ש ומהממונה על השכר לפעול למגר את התופעה של שימוש שלא כדין בכספי הציבור, בכל האמצעים העומדים לרשותם".

כתיבת תגובה