למה לחלק מחשבים? הטאבלטים זולים פי כמה

ועדת החינוך דנה בפתרונות הלמידה מרחוק וקליטת האינטרנט במגזר החרדי והכללי • "27% מילדי ישראל לא השתתפו בלמידה מרחוק בכלל. רובם מהאזורים החלשים יותר חברתית. ערבים, פריפריה, חרדים" – ציינה ח"כ תהלה פרידמן מ"מ יו"ר ועדת החינוך בכנסת • דב מילר, מנכ"ל הדרן: "חייבים למצוא את הדרך איך הלמידה מרחוק לא תהפוך לנזק מחשיפה לא נכונה לתכני האינטרנט"

מסך מחשב | צילום אילוסטרציה: rangizzz, שאטרסטוק

טאבלטים כשרים: בעקבות הלמידה המקוונת ואי פתיחת מוסדות הלימוד, קיימה היום ועדת החינוך של הכנסת דיון על בעיות הקליטה ברחבי הארץ בכלל וביישובים החרדים והערבים בפרט. בישיבה השתתפו בכירים ממשרד התקשורת בהם גם המשנה למנכ"ל משרד התקשורת מימון שמילה שפירט על פעולות המשרד להוספת אנטנות, שיפורי קליטה סלולרית, ואינטרנט בפס רחב.

מנהל חטיבת תשתיות במשרד החינוך שלום סננס, פירט על כמויות המחשבים שנקנו ע"י המשרד ויחולקו בימים הקרובים לתלמידים. בנוסף עדכן שמשרד החינוך רכש עשרות אלפי מכשירי טלפון כשרים עבור התלמידים החרדים הלומדים במרחב הקולי.

מ"מ יו"ר הועדה ח"כ תהלה פרידמן אמרה בדיון כי "27% מילדי ישראל לא השתתפו בלמידה מרחוק בכלל. רובם מהאזורים החלשים יותר חברתית. ערבים, פריפריה, חרדים (גם תשתיות הסלולר קורסות). זה לא נושא טכני. זה נושא חברתי קריטי. הפערים הגדולים ממילא הולכים ומתרחבים מידי יום. לא ברור איך נוכל לצמצמם. תשתיות טכנולוגיות תמיד היו חשובות. במצב הנוכחי הפכו לדחופות במיוחד"

מנכ"ל חברת הסינון 'הדרן' דב מילר, שפיתחה מכשירי טאבלט ייעודיים ללמידה מרחוק ללא אפשרות גישה לאינטרנט, אמר בדיון כי "גם אם מחליטים על למידה מרחוק, חייבים למצוא פתרון איך הלמידה מרחוק לא תהפוך לנזק מחשיפה לא נכונה לתכני האינטרנט, כך שגם תלמידים חרדים יוכלו להשתתף בלמידה מרחוק ולהמשיך לשמור בקפידה על אורחות חייהם".

בתגובה לדבריו של נציג משרד החינוך בעניין רכש המחשבים והמכשירים הסלולריים של משרד החינוך לחלוקה לתלמידים אמר מילר, כי מכשירי הטאבלט זולים משמעותית לעומת מחשבים, ותלמידי בתי ספר יכולים ללמוד ללא הפרעות ואף לבצע את כל המטלות הלימודיות באמצעות הטאבלט ואין צורך במחשבים עם כל הציוד ההיקפי הנלווה.

לדבריו "מפיילוט שערכה חברת 'הדרן' במספר רשתות חינוך בציבור החרדי, לא היה ניכר כל הבדל ברמת הלימוד וההשתתפות בשיעור בין התלמידים שלמדו באמצעות מחשב לתלמידים שלמדו באמצעות טאבלט, וכי בתקציב שהעמידו לרכש המחשבים יוכלו להגיע להרבה יותר תלמידים אם ירכשו טאבלטים ולא מחשבים".

במסקנות הועדה ציינה מ"מ יו"ר הועדה ח"כ תהלה פרידמן כי הועדה דורשת ממשרד החינוך ומשרד התקשורת לדאוג לאמצעים טכנולוגים – תשתית וציוד קצה לכל התלמידים. בנוסף ציינה ח"כ פרידמן כי הועדה מברכת את היוזמה לספק טאבלטים כשרים ייעודיים ללמידה שמאפשרים גם לתלמידים חרדים להשתתף בלימודים בזמן שבתי הספר סגורים.

כתיבת תגובה