ירידה חדה בקבוצות רכישה; זינוק חד ברכישת דירות ביו"ש

חודש אפריל הוא החודש שיזמי קבוצות הרכישה יבקשו למחוק. גם הקבלנים וגם קבוצות הרכישה ירידה במכירות, אבל מבחינת קבוצות הרכישה מדובר במגמה לא טובה. ממש לא טובה

בנייה קבוצות רכישה בנייה קבוצות רכישה צילום אילוסטרציה. נתי שוחט פלאש90

ירידה בקבוצות רכישה: מאז תחילת השנה האזרחית הנוכחית נרשמה ירידה בהיקף הפעילות של קבוצות הרכישה, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום (ה'). בתקופה זו הוחל בבנייתן של כ-570 דירות בקבוצות רכישה, דירה אחת לכל 19.1 דירות שמכרו קבלנים.

אם בודקים מה קרה בתקופה המקבילה אשתקד, מגלים שאז הוחל בבנייתן של כ-610 דירות בקבוצות רכישה, דירה אחת לכל 17.3 דירות שמכרו קבלנים.

אבל גם הקבלנים ספגו מכה לא פשוטה: בחודש אפריל נמכרו 2,504 דירות חדשות ברחבי הארץ, ירידה של 13.7% במכירת דירות חדשות על ידי קבלנים, בהשוואה לחודש הקודם שבו נמכרו 3,903 דירות, וירידה בשיעור 6% בהשוואה לחודש אפריל בשנה שעברה אז נמכרו 2,665 דירות.

במחוז חיפה נרשמה צניחה בשיעור של 49%, כאשר בחודש זה נמכרו במחוז חיפה 298 דירות לעומת 572 בחודש שקדם לו. ירידה משמעותית במכירת דירות נרשמה גם במחוזות ירושלים והדרום, בשיעור של כ-30% בשני המחוזות.

דווקא ביו"ש נמכרו בחודש אפריל 88 דירות חדשות לעומת 43 בחודש שקדם לו, זינוק של למעלה מ-100%.

הנתונים מעידים כי במקומות שבהם אין מכרזי מחיר למשתכן כמו תל אביב ויו"ש שיעור מכירת הדירות החדשות זינק בעוד במקומות האחרים היקף המכירות דווקא ירד.

 

כתיבת תגובה