מארץ שבעת המינים ל"ארץ אלף הגבעות": קו ישראל-רואנדה נפתח

קו חדש לאפריקה: החל מהחודש הבא תחל חברת 'רואנדה אייר' להפעיל קו טיסות סדיר מת"א לבירת רואנדה – קיגאלי • המחיר קצת מציק, למעלה מ-770 דולר לכרטיס הלוך-חזור, אבל העיקר זה ההישג המדיני • שמיים פתוחים

שדה התעופה בקיגאלי, רואנדה | צילום: wikimedia

החלום של הרבה ישראליים, אולי חרדים בעיקר, בחודשי הקיץ – זה לשאוף את אוויר ההרים הצלול של שווייץ הקרירה. אבל למה לברוח מכל השטיבעל ולקבל אותו חזרה בשוויץ, אם אפשר באותו מחיר לטוס לראשונה ישירות מישראל ל"שווייץ של אפריקה", הלא היא רואנדה?

 היום (רביעי) פורסם, כי החל מהחודש הבא, תתחיל חברת התעופה הרואנדית "רואנדה אייר", להפעיל טיסות ישירות מבירת רואנדה קיגאלי, לתל אביב ובחזרה. זאת כתוצאה מהסכם התעופה שחתמו ביניהן ישראל ורואנדה בתחילת 2019.

תחילת הפעילות של הקו תהיה לקראת סוף חודש יוני, בעוד קצת יותר מ-40 ימים. את הכרטיסים לטיסה ניתן לרכוש דרך חברת אי.טי.אס אויה מקבוצת אופיר טורס.

רואנדה אייר, תבצע 3 טיסות בשבוע במטוס בואינג 737, כאשר בכל טיסה יהיו קצת יותר ממאה וחמישים נוסעים, מתוכם 16 במחלקת עסקים, ועוד 138 במחלקת תיירים.

כרטיס בודד הלוך חזור יעלה למעלה מ-770 דולרים. אך יש לציין, כי במסגרת ההסכם שנחתם בין שר התחבורה כץ ובין השגריר הרואנדי, כל מדינה תוכל להפעיל בכל שבוע עד שבע טיסות סדירות מנתב"ג לרואנדה, כך שייתכן ובמידה ואכן יהיה ביקוש נראה עוד חברות שיטוסו בקו, ויגרמו לתחרות שתביא למחירים יותר נוחים.

שוויץ השחורה

וכמה מילים על האטרקציה החדשה.

רואנדה, מכונה גם כ"ארץ אלף הגבעות", או "שווייץ של אפריקה", וזאת עקב הנופים היפים שלה. המדינה מונה קצת יותר מ-11 מיליון תושבים.

לפני 25 שנה התבצע שם רצח עם נגד שני שבטים מקומיים, שגבה למעלה ממיליון קרבנות. כיום יש במקום אתר הנצחה מפורסם לרצח העם הנורא שהתבצע שם, והוא נחשב כאחד מאתרי התיירות המפורסמים ביותר במדינה.

ישראל ואוגנדה מקיימות קשרים דיפלומטיים הדוקים ביניהן לאורך שנים ארוכות. לפני 3 שנים אף ביקר שם ראש הממשלה בנימין נתניהו, במסגרת ביקור ממלכתי שערך בכמה ממדינות היבשת האפריקאית.

בשנה שעברה החליט משרד החוץ הישראלי לפתוח שגרירות רשמית בקיגאלי, בירת רואנדה. לפני מספר חודשים נפתחה בפועל השגרירות בקיגאלי, כשאת התפקיד ממלא השגריר רון אדם.

במהלך השנים אף נחתם הסכם עם רואנדה על קליטת מסתננים, במסגרתו הבטיחה ישראל לרואנדה 5,000 דולר על כל מסתנן שייקלט שם. אולם בסופו של דבר ההסכם לא יצא לפועל.

מתסכל מעט לחשוב על כך שישנם כאלו שהמדינה הייתה מוכנה לשלם עליהם 5,000 דולר כדי שיגיעו לאוגנדה, ואילו אנחנו צריכים לשלם 770 דולרים עבור כרטיס הלוך וחזור…

כתיבת תגובה