מייסד 'אמזון' תומך בהעלאת מסי העסקים בארה"ב

תמיכה מפתיעה לתכניות ביידן מהאיש העשיר בעולם • ג'ף בזוס הביע תמיכה במהלכי הנשיא להעלאת מס החברות במדינה ל-28% • השיעור הנוכחי של מס החברות עומד על 21%

ג'ף בזוס | צילום: מועצת העיר סיאטל, ויקיפדיה

בניגוד לקודמו בתפקיד שחטף בוז אחד גדול על כל מילה שלו, ג'ו ביידן, נשיא ארצות הברית זוכה לרוח גבית לתכניותיו. בסוף השבוע שעבר חשף הנשיא ביידן תכנית שאפתנית בגובה של 2.3 טריליון דולר להשקעה של "פעם בדור" בשיפור תשתיות. חלק ממימון התוכנית שתתפרס על פני שמונה שנים, אמור להגיע מהעלאת מס החברות במדינה ל-28% מהשיעור הנוכחי של 21%. כעת מתברר שמייסד אמזון ג'ף בזוס האיש העשיר בעולם, דווקא תומך במהלך.

בהצהרה שפרסם בזוס באתר 'אמזון' הוא משבח את הממשל על התמקדותו "בביצוע השקעות נועזות בתשתיות של אמריקה". על פי הדיווח ב'כלכליסט' כתב בזוס כי "אנחנו מכירים בכך שההשקעה הזו תחייב ויתורים מכל הצדדים – הן על הפרטים הספציפיים של מה שייכלל בתכנית והן על האופן בו ישלמו עליה (אנחנו תומכים בהעלאה של שיעור מס החברות)".

בזוס, שלפי מגזין פורבס הונו האישי עומד על 177 מיליארד דולר שהופכים אותו לאדם העשיר בעולם, הוסיף "אנחנו מקווים שהקונגרס והממשל יעבדו ביחד כדי למצוא את הפתרון הנכון והמאוזן שיעזור לשמור או להגביר את התחרותיות של ארה"ב".

התמיכה של בזוס בהעלאת המס מפתיעה למדי. במשך שנים הצליחה ענקית המסחר המקוון להימנע מתשלומי מס חברות. על פי הדיווח, ב-2019 שיעור המס השולי של אמזון עמד על 1.2%, שקוזז על ידי החזרי מס עבור השנתיים קודם לכן, כך לפי המכון למדיניות מס וכלכלה בוושינגטון.

בשנת 2020 שילמה אמזון שיעור של 9.4% מס על רווח של כ-20 מיליארד דולר. החברה טענה בעברה כי היא משלמת "את כל המסים שאנחנו מחוייבים לשלם בארה"ב ובכל מדינה שבה אנחנו פועלים".

נזכיר כי בתחילת פברואר השנה הודיע בזוס על פרישה מניהול אמזון ברבעון השלישי של השנה. ההודעה באה בצמוד לדוחות הפנטסטיים שהתפרסמו על הרבעון האחרון של 2020 בו הסתכמו הכנסות החברה ב-126 מיליארד דולר לעומת צפי של 119 מיליארד. מדובר היה ברבעון שיא לענקית המסחר האלקטרוני אמזון שזינקה על רקע המשך הסגרים ברחבי העולם בעקבות נגיף הקורונה. מהדוח התברר כי החברה הרוויחה 14.6 דולר למניה, פי שניים מהצפוי בשווקים (שחזו רווח של כ-7 דולר למניה בלבד).

כתיבת תגובה