מכונית טסלה ללא נהג התלקחה: "לא נותר דבר"

ארבע שעות ו-113 אלף ליטרים של מים הצליחו בסופו של דבר לכבות את הדליקה שבה נספו שני גברים לאחר שמכונית של טסלה – ככל הנראה בשל הסוללה – התלקחה פעם אחר פעם, גם לאחר שהאש כבתה • לפי דברי החוקרים, איש לא ישב ליד מושב הנהג במכונית שננהגה במצב 'טייס אוטומטי' – למרות שיש לאייש את המושב כדי להשגיח על הרכב

צילומסך מתוך ציוץ 'טוויטר' של מאט דוברוטי

מכונית ללא נהג של 'טסלה' הייתה מעורבת בתאונה מחרידה ביוסטון שבטקסס, ארה"ב, בה נספו למוות שני אנשים נהרגו כשהמכונית פגעה בעץ והתלקחה.

לפי דברי החוקרים, אף אחד מהנוסעים לא אייש את מושב הנהג למרות שמצב 'טייס אוטומטי' (המכונה ב'טסלה' – 'אוטו פיילוט') מזקיק השגחה מתמדת.

מדו"ח החקירה הראשוני של האירוע על כי המכונית ככל הנראה פספסה פנייה, התנגשה בעץ, התלקחה ונשרפה. אחד מהנוסעים ישב מאחור ואחד ישב מלפנים אך כאמור, לא ליד ההגה. במשך ארבע שעות עמלו צוותי הכיבוי של יוסטון על כיבוי האש העזה שהתלקחה שוב ושוב, ויותר מ-113 אלף ליטרים של מים נדרשו כדי לכבות אותה בשל העובדה שסוללת הרכב התקלחה גם לאחר שכובתה.

הכבאים, כך דווח, פנו לחברת 'טסלה' כדי לברר כיצד מכבים את הסוללה. "[החוקרים] בטוחים במאת האחוזים שאיש לא היה במושב הנהג", אמר מרק הרמן, שוטר ממחוז האריס, כך ציטט מאט דוברטי בציוץ בטוויטר.

יצוין, כי החברה הזהירה בעבר את כוחות הכיבוי וההצלה בעולם כי הסוללה, שטעונה באנרגיה רבה ואינה דומה לבנזין או סולר שמים משפיעים עליהם, עשויה להתלקח גם לאחר כיבויה, וכי כדאי לתת למכונית להישרף מבלי לנסות לכבותה.

צילומסך של ציוץ הטוויטר של מאט דוברוטי (לאחר תרגום גוגל)

עד כה נרשמו במינהל הבטיחות בדרכים הלאומי של ארה"ב 23 תאונות שמצב טייס אוטומטי ואלה נחקרות. מדובר בנסיעה עם טייס אוטומטי שאינו תחליף למערכת הנהיגה האוטונומית ונדרשת השגחה על ההגה ופעילות הרכב כל העת.

לפי מינהל הבטיחות, המערכת עלולה להוריד את עירנות הנהג, אך היא איננה מנוגדת לחוק ואין דרך להגביל את הפעלתה.

כתיבת תגובה