מסלקים את פשפש המיטה אחת ולתמיד

מה כל כך נורא בפשפש המיטה, זה הרי בסך הכול ג'וק? ובכן, לא בדיוק. פשפש המיטה הוא חרק קטן וחום שיכול להוות מטרד לא קטן

פשפש המיטה | תמונה: PIXABAY

בדרך כלל פשפש קטן זה מגיע אלינו מחו"ל, בעודו נצמד למזוודות ולבגדים שלנו ולאחר מכן מגיע היישר אל המזרן שבביתנו. הפשפש הסורר הזה ניזון מדם חם, עקיצתו אמנם אינה כואבת, אבל מגרדת. כך שאם הלכתם לישון בלילה שלווים ושמחים והתעוררתם עם עקיצות בכל הגוף, סביר להניח שפשפש המיטה הוא זה שביקר אתכם.

איך אפשר לצמצם את הסיכוי להיתקל בפשפש המיטה?

לא רוצים שמזיק כמו פשפש המיטה יבוא לבקר אתכם בלילה? אלה כמה דברים שכדאי להביא בחשבון:

  • הם מסתתרים במקומות שיש בהם אנשים רבים – כמו אכסניות או בתי מלון. אם הגעתם למקום לינה ציבורי והבחנתם בכך שהוא לא נקי במיוחד, בדקו אם יש בחדר פשפשים. ניתן להבחין בקלות רבה יחסית בפשפש בוגר, המופיע בדמות חרק חום. גם אם לא תצליחו לראות אותו, תוכלו להבחין בצואה בראש המיטה, בפינות המזרן או מתחת למצעים.
  • הניחו את המזוודות והתיקים במלון על משטח גבוה – כמו שולחן, כיסא או מיטה. אל תניחו את הדברים שלכם על גבי הרצפה, ששם דרכו של הפשפש אל המזוודה שלכם קלה ונגישה יותר.
  • פשפשים אוהבים לכלוך ובעיקר כביסה מלוכלכת – לפיכך, הקפידו לאטום היטב את סל הכביסה שלכם.
  • קניתם בגד יד שנייה? מהרו להכניס אותו למכונת הכביסה – הפשפשים אוהבים להתביית על בגדים ישנים, ולכן חשוב לבדוק כל בד או בגד לפני שאתם מכניסים אותו.

מהי שיטת הטיפול בפשפשים?

בעבר הלוא רחוק, כשלא היו אמצעים יעילים לטיפול בפשפש המיטה, נהגו להוציא את הרהיטים וכלי המיטה הנגועים ולשרוף אותם. היום אין צורך לעשות זאת, שכן קיימות שיטות טיפול יעילות הרבה יותר לסילוק הפשפש הסורר. כדי להיפטר מהפשפש, עליכם לקרוא למדביר מקצועי, והוא כבר יפעל לפי הנהלים. דבר ראשון, המדביר יאבחן שכן מדובר בפשפש המיטה ולא במזיק אחר. לאחר מכן, יתאים המדביר את סוג הטיפול הנכון. היום קיימים חומרים כימיים שיכולים לסייע בהדברת הפשפש, אך חומרים אלה עלולים להזיק לבריאות. לפיכך, המדביר יעדיף לשאוב את פשפש המיטה בעזרת שואב אבק עוצמתי. שיטה נוספת להדברת פשפשים ללא שימוש בחומרים כימייים היא הדברה באמצעות ניקוי בקיטור. אדי הקיטור החמים מחסלים את הפשפש אחת ולתמיד.

מה צריך לבדוק לפני שמזמינים הביתה מדביר פשפשים?

כאשר מזמינים הדברת פשפשים, יש צורך לבחון כמה דברים חשובים. ראשית, כבר בשיחת הטלפון הראשונה שלכם עם המדביר, כדאי לוודא שהוא אכן מתמחה בהדברת פשפשים. בימינו ההדברות נחלקות לסוגים שונים, ולא כל מדביר מכיר את דרך פעילותם של הפשפשים ואופן הדברתם. שנית, כדאי לוודא שמדובר במדביר מוכר שיש לו אישור מטעם משרד הבריאות להשתמש בחומרים כימיים להדברה במידת הצורך. כמובן, מומלץ לוודא כי מדובר במדביר מקצועי שיש לו כמה שנות ניסיון בתחום. ולבסוף, חשוב לסגור את עניין המחיר. מדביר מקצועי ידאג לקחת מחיר הוגן, בהתאם לסוג העבודה שהוא מבצע.

לפעמים אין ברירה אלא לרסס

שימוש בחומרים כימיים למלחמה בפשפשים אינו אהוב במיוחד בגלל הסכנות הבריאותיות הטמונות בו, אבל לפעמים אין ברירה אחרת. אז אם כבר לבצע ריסוס פשפשים, הרי שיש לעשות זאת רק עם חברה מוכרת שיש לה רישיון לעסוק בהדברה. המדבירים נט היא חברה איכותית ומוכרת המציעה לא רק פתרונות מתקדמים להדברת פשפשים, אלא גם הדברת סוגי מזיקים שונים כמו עכברים, טרמיטים, יתושים, נמלים, דבורים, עשים ועוד.

כתיבת תגובה