מעל 40 אלף ש"ח בחודש: זה שכרו של יועץ התקשורת למבקר

יועץ התקשורת תומר ולנר התמנה כעוזר במשרת אמון למתניהו אנגלמן, מבקר המדינה • זאת, לאחר שהמבקר עקף את חוק המכרזים במינויו לתפקיד • משכורתו מקבילה לזו של מנהל אגף במשרדים ממשלתיים

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בביקור בכנסת | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

המסלול שעשה יועץ התקשורת החדש של מתניהו אנגלמן, מבקר המדינה, מרשים ביותר. תומר ולמר התחיל את עבודתו בעולם התקשורת לפני כחמש עשרה שנה ככתב לענייני חינוך של אתר ynet. בהמשך התמנה ולמר כחבר בצוות הדוברות של משרד החינוך.

בשנתיים האחרונות כיהן ולמר כדובר המל"ג, שנתיים – שהוגדרו כסוערות במועצה. שר החינוך בנט ספג ביקורת מחברי המועצה והוועדה לתכנון ותקצוב שלה (הוות"ת) ושר החינוך החדש, רפי פרץ, אף בחר להפסיק את כהונתו של חבר הוועדה פרופ' יוסי שיין. 

מבקר המדינה הנכנס, מתניהו אנגלמן ששימש כמנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה וכמנכ"ל הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה, הסתדר טוב מאוד עם ולמר וכעת – כך מדווח 'דה מרקר' – הוא הזמין אותו לשמש בתפקיד יועץ התקשורת במסגרת משרת אמון.

אלא שהמהלך של אנגלמן ספג ביקורות קשה. מבקר המדינה הקודם לא העסיק יועץ תקשורת אישי ולאנגלמן אצה הדרך לקבל ייעוץ בתחום התקשורת. כחלק מתנאי העסקה שלו הוא יכול למנות ארבע משרות אמון סביבו – בדומה לשר בממשלה: ראש מטה, שני עוזרים רגילים כשאחד מהם יכול להיות עוזר מקצועי ובנוסף הוא יכול למנות עוזר זוטר. 

מכיוון שלמבקר הקודם יוסף שפירא לא היה צורך בעוזר מקצועי, המשרה הייתה פנויה ואנגלמן בחר למנות את ולמר כעוזר מקצועי לענייני תקשורת למרות שהמשרה לא תוקננה ליועץ תקשורת.

המינוי של ולמר לתפקיד הוא בעייתי – נכתב ב'דה מרקר' – לאור העובדה שהוא לא קיבל 'דירוג ביקורת' הנדרש מיועץ מקצועי.

סביר להניח, נכתב, שאם היה מבקר מעל מבקר המדינה לבטח היה לו מה לומר בנידון ובמיוחד לאחר שמבקר המדינה הקודם התייחס באחד דו"חות לנושא ההפרדה בין משרות אמון ומשרות מקצועיות במשרדי הממשלה לאחר שמשרדים אחדים ערבבו בין משרות אמון למשרות מקצועיות שאמורות לעבור 'מיון' על ידי מכרז.

נציין כי הדוברים הקודמים של המשרד מונו במכרז חיצוני מסודר דרך ועדת מכרזים. העניין הוא כי גם אם יחליט אנגלמן למנות דובר במכרז מסודר בהמשך – הדובר המתמנה לא יוכל להיות כפוף ליועץ התקשורת שלו – לאור העובדה שעובד מדינה הממונה במשרת אמון אינו רשאי לנהל פקידי ציבור.

 

תנאי העסקתו של עוזר מקצועי תלוי ביכולת מקצועית נטו, והמשרה מזכה את המשובץ בה במשכורת של יותר מ-40 אלף שקל בחודש – משכורת המקבילה לזו של מנהל אגף בשירות המדינה. 

למעשה יחליף ולמר את שלמה רז, שפרש לאחרונה מתפקיד דובר משרד המבקר. במקביל מינה אנגלמן את עדן ביזמן, לתפקיד ראש המטה שלו. ביזמן היה היועץ לענייני השכלה גבוהה של שר החינוך לשעבר, נפתלי בנט ואנגלמן מכירו מתקופת עבודות במל"ג.

מטעמו של ולמר לא נמסרה ל'דה מרקר' תגובה.

כתיבת תגובה