מעקב 'ביזנעס': העמלות ירדו, חרם המשווקים בתוקף

זוכרים את חשיפת 'ביזנעס' על החרם שאיימו בו משווקי הסלולר החרדיים על 'גולן טלקום', בגלל הקיצוץ בעמלותיהם? מעקב אחר ההתרחשויות מגלה: עשרות חנויות בערים החרדיות הפסיקו לספק שירותי אקטיבציה לקווי החברה

מוקד מכירות של גולן טלקום | צילום אילוסטרציה: ליאור מזרחי, פלאש 90

מחאת המשווקים ממשיכה: כזכור, לפני כחודש חשף 'ביזנעס' על כוונת 'גולן טלקום' לחתוך בכ-70% את סכומי העמלה למשווקי הקווים במגזר החרדי. אלה, מצידם, הגיבו בחרם מיידי על שיווק הקווים של החברה במגזר.

המאבק הניב פרי רק למחצה כשהקיצוץ הורד ל-50% מהעמלה, שגם כך היתה הנמוכה ביותר מכלל החברות בשוק. (רמז: כיום, לאחר הקיצוץ שהופחת, היא עומדת על סכום קטן ממש לכל חיבור קו. כמה בדיוק, לא נפרט משום כבודם של בעלי החנויות. הללו מקבלים מהמשווק שמעליהם, לעיתים, סכום שאין בו – אחרי הוצאות שכירות, פרסום וזמן עבודה – אפילו שכר מינימום).

המאבק הצליח בחלקו, כאמור, כאשר הסכום שמציעה כיום 'גולן טלקום' למשווקים הינו כפול ממה שהחברה הסכימה בתחילה לשלם להם, אבל עדיין נמוך בכחמישים אחוזים מהעמלה הקודמת שקיבלו. משכך, במהלך חודש יולי, חזרו המשווקים לספק שירותי חיבור לקווי 'גולן טלקום'.

אתמול, ה-1.8 למניינם, כשהוברר כי ההסכם החדש לא השתפר משמעותית, וכי עדיין העמלה לא תספק את המשווקים החרדיים – בדיקת 'ביזנעס' במספר חנויות סלולר במגזר החרדי העלתה, כי אף חנות (מאלה שנבדקו) אינה מוכנה לשווק קו של 'גולן טלקום' ללקוחות.

כזכור, תגובת 'גולן טלקום' שהתבקשה עם חשיפת הפרשה ע"י 'ביזנעס' לא התקבלה, וכך גם אתמול – פנינו למוקד פניות הציבור של החברה וכיתבנו את סמנכ"לית החברה, במטרה לקבל את תגובתה. זו עדיין לא התקבלה.

יצוין, כי גורמים ב'גולן טלקום' ששוחחו במהלך חודש יולי עם 'ביזנעס' שלא לייחוס, טענו כי אינם מוכנים להיכנע לסחטנות מצד המשווקים. לפי רוח הדברים שנשבה מבין דבריהם עלה, כי לפי תפישת עולמה של החברה, המשווקים מנצלים את העמלות המתקבלות על חיבור הקווים, ומשתמשים בהן ככלי שיווקי למכשירים בהנחות גדולות, או למוצרים אחרים שמושכים את הקונים.

המשמעות: אם המשווקים ובעלי החנויות היו מוכרים את הקווים בהנחה, תוך שהם משתפים את הלקוח בעמלה, ויוצרים חיבורים נוספים לחברה – היתה סיבה שלא לקצץ להם בה.

כיצד יסתיים המאבק? האם 'גולן טלקום' תמצא זרועות שיווקיות אחרות, מתאימות יותר לאג'נדה שלה, במגזר החרדי? 'ביזנעס' ימשיך לעקוב ולדווח.

כתיבת תגובה