מפעל הבשר הטרף נחשף, מפעל השמן זייף כשרות

ערב חג הפסח: נחשף מפעל בשר המשווק מוצרי בשר טרף ככשר • במבצע מיוחד חשפו מפקחי יחידת ההונאה של הרבנות הראשית, מפעל בשר טרף מהכפר טמרה שבמשגב המציג את עצמו ככשר • בפעילות נוספת חשפו מפקחי הרבנות מפעל מזון פיראטי הפועל בתחום הזיתים והשמן אשר מציג מצגי כשרות מזויפים

פקחי מחלקת הכשרות במפעל הזיתים והשמן | צילום: דוברות הרבנות הראשית

בעקבות פעילות מודיעינית של מפקחי יחידת האכיפה ברבנות הראשית לישראל וממידע שהגיע בנוגע למפעל בשר טרף המשווק את מרכולתו ככשר, בוצעה פעילות אכיפה על מפעל פירוק בשר בכפר טמרה שבמשגב, פעילות האכיפה נעשתה לאחר הוצאת צו חיפוש מיוחד מבית המשפט. הפיקוח והמעקבים על המפעל נעשו על ידי יחידת האכיפה של הרבנות הראשית, כאשר פעולות המודיעין התרחשו במספר מישורים ובעקבות מידע קונקרטי שהגיע ליחידה הוגשה בקשה לבית המשפט לקיום החיפוש.

המפעל נמצא באזור התעשייה של הכפר טמרה שבמשגב, מפקחי הרבנות ביצעו פעולות תצפית מקדימות והגיעו לביצוע הצו יחד עם כוח שיטור, עובדי המפעל שראו את הכוח ניסו לברוח מן המקום ולאחר מרדף משותף למשטרה ולמפקחים נעצרו הבורחים על ידי המשטרה.

במהלך הפעילות והחיפוש, נמצאו חומרים רבים וממצאים הקושרים את המקום לחשדות הרבנות בהצגת בשר טרף ככשר והפצתו בשווקים השונים, מבחינת וחקירת המקרה ברבנות הראשית נמצא כי מהמפעל שווק בשר טרף בהיקפים נרחבים, אשר הגיעו למספר יעדים ברחבי הארץ וברבנות הראשית עידכנו את הרבנויות אשר בשטחם שווק הבשר.

שימו לב להבדלים

בעקבות זאת, ולאחר בדיקות מקיפות הפיצה הרבנות מס' עדכוני כשרות מיוחדים לבתי המטבחיים ולאזהרת הציבור, האוסרים על כל עיסוק עם האנשים והחברות שככל הנראה קשורות לזיוף ולגבי המוצרים אשר זויפו של חברת רפאל ברנד אשר הוצגו ככשרים עם מספר שינויים מהתוויות התקינות, תוך הבהרה כי הפרסום אינו מתייחס כלל לתוצרת מעדני קלאסיק במותג רפאל ברנד המצויה תחת השגחת הרבנות המוסמכת פתח תקוה ויש לשים לב להבדלים.

במהלך הפעילות נתפסו ראיות הקושרות את בית העסק לזיוף שבוצע, בסיום הפעילות נלקח אחד החשודים לתחנת המשטרה לחקירה ראשונית. יחידת האכיפה של הרבנות הראשית לישראל ממשיכה בחקירת המקרה, וכן תמשיך ותנקוט באמצעים העומדים לרשותה, וזאת, תוך שיתוף פעולה במקרה הצורך של הגופים השונים ולשם הגנת הצרכן ומיגור פשיעה במזון והונאה בכשרות.

חותם מזויף

במקרה נוסף שהתרחש לאחרונה מפקחי הרבנות הראשית לישראל חשפו מפעל מזון פרטי, במקום נמצאו דברי מזון בתנאי תברואה ירודים. בעקבות פעילות מודיעינית מקדימה, בוצעה פעילות אכיפה משולבת במפעל מזון פיראטי בכפר עילבון שבגליל גם במקרה זה הוצא צו חיפוש ותפיסה על ידי בית המשפט.

באתר נמצא מפעל מזון הפועל בתנאי תברואה ירודים, ללא רישיון ממשרד הבריאות וכן נתפסו מוצרי זיתים ושמנים עם סימון כשרות מזויף, פעולות האכיפה בוצעו בידי מפקחי הרבנות הראשית, מפקחי משרד הבריאות, רשות המיסים ובסיוע שוטרי משטרת ישראל-תחנת טבריה. מפקחי משרד הבריאות ביצעו השמדה במקום של מאות קילוגרמים של סחורה וכן הוצא צו סגירה מנהלי לעסק הפיראטי וכן בוצעו חקירות המעורבים.

כתיבת תגובה