מרצפים? הטרצו הוא הטרנד החם כרגע

הטרצו שהיה ריצוף הפנים הנפוץ ביותר בישראל משך כשבעים שנה, החל להיעלם מחיינו בשנות התשעים בעקבות ירידת המחיר ועליית האיכות של אריחי הקרמיקה, אבל, ההיסטוריה חוזרת והטרצו שוב מופיע כיום וחוזר בגדול.

ריצוף טרצו shutterstock

אם השם טֱרַצוֹ נשמע לכם כמו שם למאכל איטלקי, תופתעו לגלות כי זו בסך הכל הבָּלָטָה הכל כך מוכרת לנו מפעם. אותם אריחי ריצוף מרובעים העשויים מבטון לבן וחצץ שעד לפני כשני עשורים פיארו כל בית בישראל נקראים בשמם המקצועי טרצו. המקור לשם הוא ככל הנראה אכן באיטליה בעיירה Terrazzo באיטליה, שם כנראה הומצאה הבלטה ע"י עירבוב חצץ במלט לרצפה בדוגמאות שונות, וכל אחר הליטוש התקבל מראה מבריק ומגוון.

הטרצו שהיה ריצוף הפנים הנפוץ ביותר בישראל משך כשבעים שנה, תחילה במידה של 20X20 ס"מ ולאחר מכן במידה של 30 סנטימטר, החל להיעלם מחיינו בשנות התשעים בעקבות ירידת המחיר ועליית האיכות של אריחי הקרמיקה, והבמה ניתנה בעיקר לריצוף הגרניט פורצלן שתפס תאוצה עד שהטרצו נעלם כליל.

אבל, ההיסטוריה חוזרת והטרצו שוב מופיע כיום וחוזר בגדול. בטרנד הטרצו ישנה האופציה הפופולארית יותר והיא אריחי גרניט פורצלן בהדפסה דיגיטלית המדמים את מראה הטראצו הטבעי. מדובר בהדפסה דיגיטלית מתקדמת שנותנת אינספור אופציות לטקסטורה בכל גודל או צבע.

טרצו shutterstock

הדוגלים בהדפסה הדיגיטלית מעדיפים אותה בגלל האפשרות להגיע למראה מעניין ומיוחד יותר מטראצו טבעי, אריחי הטראצו הטבעי מגיעים בצבעים של אפור גרפיט, אפור קפה, אפור תכלת לעומת אריחי הגרניט פורצלן בהם ניתן להעשיר ולהעמיק את הצבעים האלו למראה נאמן למקור אך ססגוני הרבה יותר- גוונים שקשה להגיע אליהם בטבע.

בנוסף אריחי גרניט פורצלן במראה טראצו יכולים להגיע כמעט בכל גודל (אפילו עד מטר X 3 מטר!), בכל סגנון, צבע, גימור ועובי, ולכן ניתן לרצף אותו מעל משטח קיים ("ריצוף בהדבקה")והוא לא מחייב ריצוף מאפס.

לעומתם המעדיפים את הטרצו הטבעי המיוצר מחומרים טבעיים פרט לכך שהם נחשבים למוצר ידידותי לסביבה, מדובר ברצפות עמידות לאורך שנים ופרקטיות. מדובר באריח חזק וסלחני, גם ליישום פחות מדוייק. כאשר מדובר באריחי גרניט פורצלן, למשל, אם בעל המקצוע לא כיסה את כל חלקה התחתון של המרצפת בטיט ונוצר כיס אוויר, יכול בקלות להיווצר שם שבר. כאשר מדובר בטרצו הבסיס של המרצפת הוא בטון ולכן השברים לא יווצרו בקלות.

בנוסף מדובר באריח עם רמת ההתנגדות גבוהה להחלקה ולכן ניתן למצוא אותו בשימוש נרחב במוסדות,  מעונות יום ובבתי ספר. כמוכן ישנה אפשרות לבצע ליטוש של אריחי טרצו בכל שלב, כאשר לאחריו המשטח נראה אחיד ולא ניתן לראות את המרווחים בין האריחים.

טרצו shutterstock

כתיבת תגובה