מרצפים? מחפים? צאו מהשבלונה

כל החידושים של עולם העיצוב: איך הפך הסגנון הגיאומטרי למילה האחרונה בעיצוב אריחי קרמיקה לבית? וגם: לאיזה בתים הטרנד החדש והכובש – לא ממש מתאים? המומחים עונים

צילום shutterstock

 

צילום shutterstock

צורות הנדסיות מעולם לא היו הבייסיק החרדי, אבל מסתבר שתמיד יש חידושים. העיצוב המודרני ששואב השראה מהמחוגה והעיפרון בשלל עולמות, כמו הדפסי קיר, טקסטיל או מוצרי נוי ביתיים – הביא את עולם הצורות הגיאומטריות הישר ממחברת ה'דפרון' אל קירות חדר האמבטיה או לרצפת הסלון שלנו.


הצורות הזוויתיות, העקלתוניות משהו, יוצרות מחזה ייחודי, מקורי ושונה מכל מה שהכרנו. אך להפתעתנו, מעצבי הפנים לא נרתעים מהצעת אריחים המעוצבים בצורות גיאומטריות לבעלי בתים שנמצאים עמוק בתהליך התכנון של הרמונט הקיצי.

 

בגדול, מגוון היצרנים הקיימים בשוק שניתן לשלב ביניהם, יוצר אפשרות לחפות את הבית כולו בקולקציה ייחודית. אם הדבר נכון לכל סוגי החיפוי, כשאנו נוגעים במילה האחרונה של עולם עיצוב הפנים, השילוב בין מספר יצרנים בחלקי הבית השונים, פורץ את גבולות הדמיון ומאפשר לשוות לכל חדר בבית את הייחודית החדשנית והאלגנטית הייעודית.

העיצוב בסגנון גיאומטרי משלב קצוות מנוגדים: קווים נקיים ופשטניים מחד, ומאידך – מתקדם וחדשני. ארכיטקטים שחושבים מחוץ לקופסא נתקלים מעט מאוד פעמים בלקוחות שיכולים לשמש פרטנרים לעיצוב שונה. עיצוב חיפוי רצפה או קיר שעושה שימוש בדפוסים הנדסיים, משלב בין חלומו של הארכיטקט שמתאווה ליצור אינסוף משחקי צורות ואשליות תלת מימד, לבין חלומה של עקרת הבית המודרנית שרוצה חיפוי מעורר עניין ומלא תחכום לצד קווים וגוונים רגועים.

ואם חיפשתם ייחודיות, זה בדיוק המקום: כפי שאמרנו, השילוב של הצורות יוצר אינסוף צירופים, שיאפשרו לביתכם להיות תמיד מתקדם, מרשים ולא דומה לאף אחד אחר. יתרה מכך: כל חלל, יכול לקבל את הטאצ' שלו, ואף חדר לא ייראה כמקבילו.

מוטי רוטנר, יועץ העיצוב הבכיר והבעלים של 'קרמיק-ארט' בבית שמש, מצביע על היתרונות הרבים של העיצוב הגיאומטרי אך מדגיש כי יש לבחון עם מעצבת הפנים כל בית לגופו. "תמיד חשוב להתאים את הקנייה לצורך, וכשמדובר על ריצוף או חיפוי חדרי רחצה – על אחת כמה וכמה. העיצוב שנבחר מלווה את הלקוח שנים ארוכות וטובות, וכדאי להקפיד על התאמה מלאה בין הבחירה לבין הפרקטיקה".

 

כמו מה, למשל?

רוטנר מרחיב: "בית חרדי עם ילדים קטנים שגדלים בו, לא יכיל את הצורות הזוויתיות באופן קבוע, משום שההתעקלויות עשויות לשאוב הצטברות של לכלוך וכיוצ"ב. אבל לעומת זאת, בית של אנשים עם ילדים בוגרים – יוכל לארח את הנכדים בשמחה על ריצוף כזה, והמראה של הבית ישמור על רעננות ומודרניות כל ימות השנה", מסכם מוטי רוטנר.

הכתבה בחסות: קרמיק ארט 

 

כתיבת תגובה