נתקלתם בתאונה? תוכלו לשתף חברים, שאולי יעזרו לכם

אפליקצייה חברתית חדשה וראשונה מסוגה בעולם תאפשר לשתף צילומים מתאונות ממצלמת הדרך ברכבכם • הצצה ראשונה

אפליקציית Comroads מושקת בישראל ובעולם והיא תספק לראשונה פלטפורמה חברתית לשיתוף צילומים ממצלמות דרך המותקנות ברכב במקרים של תאונות ועוד.

בדומה למהפכות הצילום שהביאו עמם הרחפנים ומצלמות האקסטרים – מצלמות תיעוד הנסיעה נעשו לא רק לפופולריות מאוד בישראל ובעולם, אלא גם למוצר כמעט חובה עבור הנהגים, כנגד מקרי סכנה רבים בכביש, תאונות, מקרים משפטיים סבוכים ועוד. על פי הערכות, בישראל לבדה הותקנו מצלמות תיעוד נסיעה פעילות במאות אלפי כלי רכב. מיד עם כניסתן לפעולה לפני שנים אחדות, נראו מאות סרטונים ברחבי הרשת בהם מתועדים שלל מקרים חריגים בנסיעה.

אולם, למרות ההצלחה והיעילות, נהגים רבים מאוד עדיין ממעטים לשתף סרטוני תיעוד נסיעה, בטח כאשר הם רק עדים להם ואינם מעורבים באירועי התאונות, כך שצילומים אלה, שיכלו לסייע לנהגים המעורבים, לעתים לא רואים אור לעולם.

Comroads הישראלית – שהוקמה לפני כשנה על ידי רועי גולומביק (38), מהנדס חומרים וננו-טכנולוגיה וזאב גרוס, מהנדס תוכנה בכיר ואיש חיל האוויר בעברו – יצרה אפוא את הפלטפורמה החברתית הראשונה בעולם לשיתוף קל ומהיר של צילומים ממצלמות תיעוד הנסיעה המותקנות ברכב. אפליקציית Comroads מאפשרת לחבריה גם לבקש באופן אנונימי לגמרי סרטוני תיעוד ממצלמות נוספות של חברים נוספים בקהילה שהיו בקרבת הזירה (על ידי מיקום, שעה ומסלול הנסיעה) לשם השלמת התמונה והבנת המקרה.

וכך זה עובד: אפליקציית Comroads פועלת ברקע בכל פעם שהנהג נכנס לרכבו ומתחיל בנסיעה. בזמן הנסיעה, האפליקציה ממפה את מסלול הנסיעה ומצליבה את הנתונים עם צילומי מצלמת תיעוד הנסיעה כדי לשייכם למיקום ולזמן. במידה והנהג מעוניין לשלוף סרטון מהמצלמה, כל שעליו לעשות זה להיכנס לאפליקציה ולסמן על המסלול את המקטע המבוקש והאפליקציה תוריד באופן אוטומטי את הסרטון הרלוונטי. כמו כן, האפליקציה תציג למשתמש אם היו נהגים אחרים מסביב, מהם ניתן לבקש את צילומי תיעוד הנסיעה שלהם למקטע הדרך והזמן הספציפיים. כל זאת כמובן באנונימיות מוחלטת של כל החברים וללא פס הקול של הסרטון.

אפליקציית Comroads תוכל לסייע רבות גם במקרים של גרימת נזק לרכב חונה, בהם, לרוב, הנהג הפוגע עוזב את המקום ללא השארת פרטים. האפליקציה "תזכור" היכן הוחנה הרכב, כך שבמידה ובעליו זיהה נזק לרכב בזמן שחנה, החבר בקהילה יוכל עדיין לקבל תיעודי צילום משאר החברים אשר יתכן ונכחו במקום והיו עדים לפגיעה ברכבו.

אפליקציית Comroads תומכת במצלמות תיעוד נסיעה תומכות WIFI, למשל מצלמת YI הנמכרת בחנויות BUG ובקרוב גם במצלמות נוספות. האפליקציה זמינה בשלב זה למכשירים מבוססי אנדרואיד ובקרוב תוצע גם למכשירי אפל והנה חינמית לגמרי.

"האפליקציה מצלמות הרכב החברתית הראשונה תביא לשינוי מהותי באופן שבו הנהג הישראלי מתייחס לסכנות בכביש ותסייע רבות בפענוח והכרעת מקרי תאונה רבים ושאר מקרים חריגים, שעד היום הסתמכו על עדויות בלבד, ולעתים רבות, נותרו ללא עדים כלל. אפליקציית Comroads מושקת במקביל גם במדינות רבות בעולם ונחשבת לפורצת דרך בתחומה", מסר רועי גולומביק, מנכ"ל ומייסד Comroads ישראל עם ההשקה.

כתיבת תגובה