עבד בחברת סייבר, גנב תוכנות האקרים – ויושלך לכלא

הפרקליטות הודיעה כי הגיעה להסדר טיעון עם עובד בחברת הסייבר הישראלית NSO שחיבר התקן אחסון נייד לשרתי החברה והוריד לרשותו תוכנות מוצרים ומידע של החברה בשווי מאות מיליוני דולרים • העונש: 5 שנות מאסר בפועל וקנס של 100 אלף שקל

אילוסטרציה. צילום : Love Coffee dot Today | שאטרסטוק

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב (כב' השופט גורפינקל) הרשיע אתמול (ג)את יחיאל איסקוב, בן 39 מנתניה, בעבירות של גניבה בידי עובד והפרעה לחומר מחשב. ביהמ"ש גם גזר על הנאשם 5 שנות מאסר בפועל, קנס בסך 100,000 ₪, וחילוט כל מחשביו והמידע שבהם. איסקוב הורשע במסגרת הסדר טיעון.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

על פי כתב האישום המתוקן, אותו הגיש עו"ד יוני חדד, את העבירות בהן הורשע איסקוב הוא ביצע בעת שעבד בחברת NSO, העוסקת בפיתוח כלים ותוכנות שמאפשרים לבצע תקיפת סייבר כלפי טלפונים ניידים ומחשבים, קרי חדירה לטלפונים ניידים ומחשבים ללא ידיעת המשתמשים בהם. החברה משווקת את מוצריה לגורמי ביטחון בישראל ובעולם.

הנאשם, שהיה עובד החברה, התגבר על מערכות ההגנה שבמחשבי החברה, חיבר התקן אחסון נייד לשרתי החברה והוריד לרשותו תוכנות, מוצרים ומידע של החברה, לרבות קוד המקור של התוכנות, מיד לאחר שזומן לשימוע לפני פיטורין. שווי התוכן שגנב הנאשם נאמד במאות מיליוני דולרים.

לאחר שביצע את ההעתקות של מוצרי החברה, יצר הנאשם קשר באמצעות הדארקנט עם גורם זר. הנאשם פנה אל אותו גורם זר והציע לו לרכוש את כלל מוצריה של חברת NSO תמורת 50 מיליון דולר.

אותו גורם זר החליט לפנות אל חברת NSO ולדווח לה על האירוע החמור. בחברת NSO החליטו לפנות בדחיפות למשטרת-ישראל, דבר שהוביל למעצר הנאשם על-ידי יחידת הסייבר בלהב 433, לסיכול תכניתו של הנאשם ולמניעת הנזק החמור שעלול היה להיגרם לחברה.

לפי העובדות בהן הורשע הנאשם, מעשיו סיכנו באופן ממשי את חברת NSO, המוערכת בשווי שוק של לפחות 900 מיליון דולר ויכלו להוביל לקריסתה. בשל צו איסור פרסום לא ניתן להרחיב על הסיכון הביטחוני המגולם בפרשה.

מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ד"ר חיים ויסמונסקי, ציין כי העונש שהושג במסגרת פרשה זו מבטא את החומרה היתרה של גניבת קניינה הרוחני של החברה, כמו גם משמעותם של הכלים שפותחו בידי החברה עבור גורמים מדינתיים. בפועל, עלה בידי המשטרה לאתר את המידע שניטל בידי הנאשם, ועל כן אין אינדיקציה לזליגת המידע מעבר להוצאתו בידי הנאשם לביתו.

כתיבת תגובה