עובדי הדיוטי פרי בנמל אשדוד הבריחו סיגריות במאות אלפי ש'

שלושה עובדי דיוטי פרי מנמל אשדוד המספק לאניות סוחר העוגנות בנמל אפשרות לרכוש מוצרים ללא מע"מ – נעצרו בחשד לביצוע מאות הברחות של סיגריות בשווי מאות אלפי שקלים | העובדים הועסקו בנמל ובדיוטי פרי בהווה ובעבר, וגרעו הכנסות מקופת המדינה בשיטה של דיווח על רכש גדול לאניות – ואספקה של חלק קטן מהכמות, כשהיתרה מוברחת ללא מס

פקטים מוברחים | צילום: ארכיון רשות המסים

שלשה עובדי נמל אשדוד והדיוטי פרי שבו בעבר ובהווה נעצרו בחשד לביצוע מאות הברחות של סיגריות פטורות ממס שהיו מיועדות לאניות סוחר הפוקדות את נמל אשדוד – בשווי מאות אלפי שקלים.

לפי בקשת המעצר עולה, כי כנגד השלושה מתנהלת חקירה על ידי מדור הסמים והלבנת הון במכס אשדוד. על פי החשד, אחד מהם, המשמש כמשווק ומספק סחורות פטורות ממס לאניות הפוקדות את נמל אשדוד, הגיש בקשה לבית מכס אשדוד לספק לאנייה שעגנה בנמל 58 פקטים של סיגריות. מבדיקת חוקרי המכס עלה כי בפועל סופקו לאנייה רק 10 פקטים, ו-48 הפקטים הנותרים הוברחו על פי החשד בסיוע של חשוד נוסף.

ממצאי חקירת האירוע העלו חשד כי השניים מעורבים באירועי הברחה רבים של סיגריות מנמל אשדוד בארבע השנים האחרונות שבוצעו יחד עם אדם נוסף, ששימש בעברו כסגן מנהל חנות הדיוטי פרי בנמל אשדוד, שניהל, ארגן והכריע בקבלת ההחלטות והשיווק, ומכר את הסיגריות ללקוחות שונים.

כך, החשוד הראשון הציג מצג שווא ביחס לסיגריות שהוזמנו על ידי צוותי האניות והשני, ששימש בעברו כמשווק ומספק סחורות פטורות ממס לאוניות הפוקדות את נמל אשדוד, הבריח את הסיגריות מהנמל.

סך מס הקנייה והמע"מ שנגרעו על פי החשד מקופת המדינה במסגרת פעילותם של השלושה מוערך במאות אלפי שקלים.

 

השופטת מירב עמר כהן מבית משפט השלום קריית גת הורתה בין היתר על הארכת מעצרם של שניים מהחשודים עד היום, ולאחר מכן על מעצר בית עד ליום ה-8.8.22. על חשוד נוסף הוטל בין היתר מעצר בית עד ליום ה-6.8.22.

כתיבת תגובה