פלא שהם נוטשים? שכר מורה צעיר – כשליש ממורה וותיק

הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, קובי בר נתן, פרסם את דו"ח השכר במערכת החינוך הממשלתית לשנת הלימודים תשפ"א | מפתיע: יש בישראל יותר ימי לימודים ויותר שעות לימודים בהשוואה לממוצע במדינות ה-OECD | יותר יותר מורים חדשים עוזבים את המקצוע וזה לא פלא, כששכרם של מורים חדשים מגיע בממוצע רק ל-29% בלבד משכרו של מורה וותיק

בית ספר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

קובי בר נתן, הממונה על השכר באוצר מפרסם היום את "דו"ח הממונה על השכר במערכת החינוך הממשלתית לשנת הלימודים תשפ"א", שעיקריו מספרים כי מערכת החינוך הממשלתית כוללת כ- 137,000 עובדי הוראה: גננות, מורים ומנהלים. השכר החודשי הממוצע למשרה מלאה הוא 13,971 שקלים, והשכר החודשי הממוצע לעובד הוראה הוא 12,423  שקלים. עלות השכר של כלל עובדי ההוראה בחינוך הרשמי עמדה בשנת תשפ"א על כ-27 מיליארד, שהם 6.3% מתקציב מדינת ישראל. 5.5 מיליארד נוספים יוצאים כהפרשה לפנסיה התקציבית.

קובי בר נתן, הממונה על השכר: "דו"ח זה מפורסם ערב הסכם חדש עם המורים, שנועד לבנות את הבסיס לילדינו, דור העתיד. הנתונים העולים מן הדו"ח, בייחוד לגבי פערי השכר בין המורים הצעירים לוותיקים, והעזיבה הרבה בשנים הראשונות– מדגישים את הצורך בתגמול משמעותי של המורים הצעירים, במתן אפשרות לחוזים אישיים במקצועות מבוקשים ובהסכם שיצעיד קדימה את מערכת החינוך. אחריות גדולה מוטלת על כתפינו כאחראים על הקופה הציבורית ואנו חייבים לוודא שהשימוש בכספי הציבור יהפוך את מערכת החינוך לטובה ביותר. המחויבות שלנו היא לקדם הסכם טוב וראוי לתלמידים, להורים, למורים ולמנהלים".

מהסתדרות המורים נמסר בתגובה, כי "האוצר ממשיך עם המניפולציות שלו ומנסה לשטות בציבור. הדוח מלא במסקנות שגויות שמבוססות על נתונים חלקיים ולא מדויקים. לא סתם בחר האוצר שלא להתייחס ב'דוח המיוחד' למיקומה של ישראל ביחס למדינות ה-OECD בנושא מספר התלמידים בכיתה, שכר עובדי ההוראה ושעות הוראה פרונטליות. אנו מציעים לאוצר להשקיע את האנרגיה שלו בקידום אמיתי וכנה של המשא ומתן, זאת במקום לעסוק כל הזמן בספינים ובדוחות מניפולטיביים. כבר חודשים שאנו מתריעים ששנת הלימודים הקרובה לא תוכל להיפתח ללא הסכם שכר מיטבי לכלל עובדי ההוראה בשירות המדינה ולמרות זאת, פקידי האוצר ממשיכים לנהוג בהתנשאות ובבריונות כלפי הנשים החרוצות שמחזיקות את מערכת החינוך בחיים. אנו קוראים שוב לראש הממשלה, יאיר לפיד, להראות מנהיגות ולהתערב באופן אישי במשבר מערכת החינוך".

תגובה אחת ל: "פלא שהם נוטשים? שכר מורה צעיר – כשליש ממורה וותיק"

  1. אשתי מורה מוצלחת כבר 29 שנה ומקבלת נטו 8500₪ העבודה כוללת לילות ללא שינה כלל בתקופות של בדיקות מבחנים והגשת ציונים כמו"כ כל הזמן מכינים מחדש כי רוצים להתקדם כמו כן שיחות ארוכות עם הורים שש רוב צריכים הסברים ארוכים להבין. וכל זה ללא תשלום כלל. באוצר יושבים אנשים אכזריים שעושים מניפולציות. מתאים לליברמן לעבוד איתם.

כתיבת תגובה