קבינט הקורונה אישר: כך תצאו לעבודה

קבינט הקורונה אישר הבוקר את תקנות שר האוצר על הפעילות במקומות עבודה • רק מקומות עבודה שאינם פתוחים לקהל הרחב, כגון משרדי עורכי דין, רואי חשבון, משרדי הייטק ועוד, יהיו רשאים לקבל לקוחות באופן מצומצם • מסעדות ובתי אוכל יהיו פתוחים לאיסוף עצמי

מסעדות בתל אביב הפעילות בטייק אווי | צילום: ביזנעס

בהתאם להחלטת קבינט הקורונה אתמול, ובהמשך לאסטרטגיית היציאה שסוכמה בין משרדי האוצר והבריאות, כלל מקומות העבודה שאינם מקבלים קהל יהיו רשאים לפעול בהיקף של 100% בהתאם לתוכנית ״הלב הפועם״ של משרד האוצר, ולתו הסגול אותו אישרה הממשלה, ובכלל זה: תעשייה, ענף ההייטק, משרדי ראיית חשבון ועריכת דין, אדריכלים, מהנדסים ועוד.

כמו כן נקבע שמקומות עבודה שאינם פתוחים לקהל הרחב, כגון משרדי עורכי דין, רואי חשבון, משרדי הייטק ועוד, יהיו רשאים לקבל לקוחות באופן מצומצם. לגבי שאר בתי העסק, הפתוחים לקהל הרחב, קבלת קהל אסורה למעט חריגים שנקבעו בתקנות של משרד הבריאות, ומשלוחים מכלל בתי העסק.

בנוסף, גני הילדים יפתחו דבר שיאפשר לכ-130 אלף משקי בית לצאת למקומות העבודה או לעבוד מהבית ביתר קלות וביעילות רבה יותר.

פתיחת מקומות העבודה והגנים, תצמצם את העלות משקית של הסגר בכ-4 מיליארד שקל בשבוע, תסייע להחזיר את המשק לעבודה ותמנע פיטורים של מאות אלפי עובדים.

כמו כן, הוחלט כי מסעדות ובתי אוכל יוכלו להפעיל שירות של איסוף עצמי (Take Away) מבית העסק.

שר האוצר ישראל כ״ץ: "החלטה זו היא בשורה גדולה לאזרחים רבים שמתמודדים עם אתגרים כלכלים רבים בעקבות הקורונה והסגר. פעלתי, ואמשיך לפעול ככל שיידרש, למען בעלי העסקים, העצמאיים והשכירים בכדי שכל המשק יוכל לחזור לפעילות מלאה.

"אני מבקש להדגיש את החשיבות של כולנו בשמירה על הנחיות הבריאות וזאת בכדי שרמת התחלואה תמשיך במגמת הירידה – דבר אשר יאפשר לפתוח ענפי משק נוספים שנותרו סגורים, ובהם המסחר, המלונות ותיירות הפנים ועוד תחומים חשובים בהקדם האפשרי".

כתיבת תגובה