קרדיט סוויס: מלבד סין – העולם על סף מיתון

כלכלני בנק קרדיט סוויס עדכנו את התחזיות הגלובליות ופרסמו היום תחזית לרבעון לכלכלה גלובלית | הכלכלות הגדולות בעולם על סף מיתון | כמובן, מלבד סין בה צפויה הצמיחה לזנק במחצית השניה של 2022 | כיצואנית אנרגיה נטו, ארה"ב חשופה פחות לזעזועים האחרונים מאשר אירופה

מטה קרדיט סוויס בציריך שווייץ | צילום: מאת Giorgia Xenakis https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5626750

כלכלני קרדיט סוויס עדכנו את התחזיות הגלובליות שלהם  והורידו את תחזיות  התמ"ג לכלכלות הגדולות להרבה מתחת לצמיחה החזויה. הכלכלנים קובעים כי האינפלציה הגבוהה שוחקת את ההכנסות הריאליות ותביא למדיניות ריאלית של הבנקים המרכזיים של הידוק החגורה – דבר שיהיה בעל השפעה ויפגע באמון הצרכנים והעסקים.

לפי תחזית כלכלני קרדיט סוויס  ארה"ב ואירופה ימנעו ממיתון ב-6 עד 9 החודשים הקרובים. עם זאת, צמיחה נמוכה הופכת את הכלכלה העולמית לפגיעה יותר מאשר לזעזועים חדשים שמובילים אותה למיתון. עלייה גדולה נוספת במחירי האנרגיה היא סיכון מרכזי.  לדברי הכלכלנים, אירופה נמצאת בסיכון הגדול ביותר. קיצוץ נוסף של 30% באספקת הגז וקיצוב לאחר מכן בגרמניה יוביל, לפי הניתוח, את גוש האירו למיתון. "לעומת זאת, אנו מצפים שה-ECB יספק אמצעי מדיניות חדשים וינהל את הלחץ על התשואות הריבוניות של איטליה, כאשר החששות לגבי קיימות החוב יעלו", כתבו כלכלני הבנק.

כיצואנית אנרגיה נטו, ארה"ב חשופה פחות לזעזועים האחרונים מאשר אירופה, וכך גם מספר שווקים מתעוררים כמו ברזיל שנהנים ממחירי סחורות גבוהים.

לעומת זאת, הצמיחה של סין אמורה לזנק במחצית השנייה של השנה הודות לפתיחה מחדש של הכלכלה וגירוי פיסקאלי ואשראי משמעותי. מקור צמיחה חדש זה אמור לקזז חלק מהזעזועים האחרונים בכלכלה העולמית, ולהפחית את הסיכון למיתון.

יפן נמצאת גם בעמדה מעט ייחודית בכך ש-BoJ לא צפוי להדק את המדיניות המוניטרית כמעט כמו בנקים מרכזיים אחרים בכלכלה מתקדמת.

התחזית ארוכת הטווח של הכלכלה העולמית נשענת במידה רבה על מידת ה"דביקות" – העיקשות של האינפלציה וכמות צעדי ההידוק של המדיניות המוניטרית הנדרשת לייצוב מלא של ציפיות האינפלציה.

"אנו מצפים שהבנקים המרכזיים, ובמיוחד הפד, ימשיכו במדיניות של הידוק המדיניות באגרסיביות במהלך החודשים הקרובים. מדיניות שכזו עשויה לאפשר להם להתחיל להאט את קצב פעולות ההידוק לקראת סוף 2022", כתבו כלכלני הבנק.

כתיבת תגובה